Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Velociped anno 1894

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Velociped anno 1894

    Lyssnar på Knivhuggarrock av Ledin och plockar ut en del ur mina samlingar som ska säljas och det här är en av dem som jag har ågren för att sälja. Finns det någon mer knäppgök (förutom mig menar jag) som gillar sådant här och skulle vara beredd att köpa den?

    Kul att se att prylhysterin alltid har funnits, det finns bilder på alla möjliga tillbehör.
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

  • #2
    Hade absolut köpt den om jag hittat den på loppis - fast jag vet inte riktigt nu - du skulle nog få bättre betalt av en cykelfantast
    Det här måste ju ändå vara modernaste moderna velocipeden som beskrivs? Hårdgummidäck förekom väl fortfarande på den här tiden, och den verkar ju ha frilöpande nav (alla fall om man skall kunna stå på pedalerna ) Har den alltså fotbroms också?
    Cykeln genomgick ju igenom en explotionsartat utveckling under de här åren - bara en fem år tidigare var det ju höghjulingar som gällde!

    Comment


    • #3
      Det är väl bara att skicka den till Pluntky på en gång!

      Comment


      • #4
        Finns det överhuvudtaget någon annan teknisk produkt som ser likadan ut nu som för 100 år sen? (Förutom glödlampan?) Någon måste ha gjort en tabbe i konstruktionen... ;-)

        Comment


        • #5
          Jag hade nog köpt den som kuriosa men om jag ägt den hade jag inte sålt den. Har en gammal bok som innehåller vett och ettikett samt handbok för trädgårdsodlare från 1919 Inget stämmer längre med dagens samhälle men kul att bläddra i ibland.
          Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

          Comment


          • #6
            Cyklarna var rena konstverk. Denna Dalpilen från 1922.
            Bifogade filer
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

            Comment


            • #7
              ROLIG! Intresse finnes. Cyklarna i boken ser ruggigt moderna ut, här i bygderna har bikarna ett mycket större hjul där fram än i bak.
              --I de blindas rike är den enögde kung.--

              Comment


              • #8
                det finns apparater som ser ganska precis likadana ut och Fyller sin funktion nu som då men värst lagliga är dom nog inte *s*
                livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

                Comment


                • #9
                  Är skuggan bakom Dalpilen efter Kalle Anka i sjömansmössa?

                  Comment


                  • #10
                    ser faktiskt så ut
                    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                    Comment

                    Working...
                    X