Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Marla 4 år! - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marla 4 år!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Marla 4 år!

Kollade in Filmkrönikan där de diskuterade filmen "My kid could paint that" om 4-åriga Marla som skakade om konstvärlden.
    Kolla in hennes konst här:
    Hit Club ile Güncel Rehber dünyasında güncel rehberler, satın alma tavsiyeleri ve uzman görüşleri.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

ouuu, jättefina bilder. Rött dominerar i denna uppsättning!! Skriva kan hon oxå förstås, ser att de är signerade
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
      ouuu, jättefina bilder. Rött dominerar i denna uppsättning!! Skriva kan hon oxå förstås, ser att de är signerade
      Och namngivna.

Comment

Ssssss

Comment

Har missat allt om Marla, men hon representerar en konstriktning som jag själv inte tycker är speciellt intressant. Jag tycker att det ligger mycket "hokus-pokus" i den abstrakta impressionismen. För mig är det viktigt att konsten genomsyras av en idé och ett genomförande som gör att konstverket kan stå på egna ben utan bakomliggande konstnärskap eller kontext.

Sammanfattningsvis tycker jag inte att det är konstigt att en 4-åring eller ens en apa kan göra samma sak som en människa som bara "känner" eller låter slumpen styra utförandet. Åtminstone om man enbart ser till slutresultatet.

Men det skulle vara intressant att låta Marla berätta om de idéer och den inspiration som ledde fram till de bilder hon gjort. Vad vill hon utttrycka?

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
            Men det skulle vara intressant att låta Marla berätta om de idéer och den inspiration som ledde fram till de bilder hon gjort. Vad vill hon utttrycka?
            Det skulle absolut vara kul och höra

Är inte heller insatt i abstrakta impressionismen och brukar inte alls tycka om det, men tycker några av tavlorna var riktigt sköna. Skulle nog ur designsynvinkel hellre ha en tavla av henne än Tapies...

Comment

Det är rart med barn som målar och här hemma har vi en målning gjord av en elefant . Liksom med elefanten, tänker jag, det förefaller inte otroligt att ngn vuxen försett Marla med färger, kanske bett henne sluta, alt. fortsätta, räckt henne " de rätta färgerna" etc etc, det är inte svårt att föreställa sig ett scenario, så visst Peter, det vore intressant att höra vad Marla har att säga!
              Vi har alldeles för lätt att ta till oss det barn skapar utan att fråga oss: är det barnet som skapat detta? eller finns där en villig vuxen som vet att instruera "rätt". Vad jag minns med elefanten som målade en vacker blomma på reservatet utanför Chang Mai, blev den tilldelad penslar med olika färger, vårdaren tillsåg att elefanten hade precis det den behövde. Resultatet är slående, men "arkitekten" är en vuxen människa med ett syfte.
              Målningarna av Marla är strålande, här o där funderar jag över ett formspråk, en penselföring! valet av färger, som bryts, med denna vit/svarta????
              Nja, så tänkte nu jag bara.
              Last edited by Äjth; 2008-02-14, 17:25.

Comment

Working...
              X