Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konst för besuttna.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Konst för besuttna.

Fick i morse för mig att börja byta klädsel och stoppning på en stol som länge behövt detta. När den gamla klädseln och stoppningen var borttagen fanns denna målning på själva sitsen. Kommer att även byta sitsen och låta målningen fortsättningsvis vara en målning. Kanske är det så att jag många år suttit på en förmögenhet.
    Skulle nog platsa bättre under kuriosa men konst är konst om än i fel ända.
    Bifogade filer

Trevligt Ulferik. Lite udda plats att måla ett konstverk på men kul.

Comment

Häftigt!
      Föreställer det samma bil som konstverket är målat i? Kan det t.o.m vara de första ägarna? Nää, så gjorde man väl inte med nya bilar?
      Vad är det för bilfabrikat?

Comment

Skulle nog vilja säga att det är en IFA / DKW "Spånkorg" runt 38-40 års modell. Ska se om jag kan hitta nån bra bild på en sån.
        ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Tjusig! Jag gillade verkligen den kubistiska fronten. Men synd på blåmålningen... Kanske kan du plocka fram origianlmålningen?

Comment

Får försöka hitta Något lämpligt ställe för tavlan. Kanske hade målaren en blå period. Vet inte hur den blå färgen kommit dit men stolen är tidigare omklädd och då målad i blå färg. Kanske hade någon tänkt måla över sitsen men ångrat sig. En enkel lösning är att sitsen är utbytt och någon då tagit en tavla och sågat till i lämplig storlek. Jag vill dock gärna tro att målningen målats under sitsen. Blir lite mer spännande då.

Comment

Hittade minsann en bild. Till och med samma färger!
              Bilen på den bifogade bilden, stulen från www.nitroz.se, är en DKW F8 1939.
              Bifogade filer
              ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Tycker mig känna igen parets anletsdrag i målningen också att det är den bilen är det ju ingen tvekan om!

Comment

Vilket trevligt fynd! Roligt att få se - och höra hur du fann det.
                  Och vilken fyndig rubrik!

Comment

Visst ser det ut att vara en DKW. Kul att du hittade en bild Broder.
                    Skulle idag såga ved och när jag sågade i en björkstam kom denna målning fram. Allt är möjligt men inte troligt. Vill bara ha lite hjälp med att tidsbestämma denna dam. Frankrike sekelskiftet kanske? Vaför jag drar till med Frankrike beror på att det hela ser fransyskt ut.
                    Bifogade filer

Comment

Working...
                    X