Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lasse Lindqvist

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lasse Lindqvist

Finns det någon som vet något om konstnären Lasse Lindqvist. Det jag har hittat är att han målat i tunnelbanan och gjort väggmålningar.

Det finns en Lasse Lindkvist som ingick i Konstnärliga rådet i Göteborg tillsammans med konstnärerna Ewa Brodin och Britt Ignell. Om det är han du menar vet jag inte.

Comment

Tack för att du försökte. Den Lasse jag söker stavar med q. Nu har jag haft lit mer tid att leta så detta fann jag på www.ne.se
      I stora drag: Lindqvist lars, Lasse 1924-99. L utbildade sig till målare han gjorde eget måleri, offentliga utsmyckningar, influerad av folkligt måleri. Han gjorde sig känd som tecknare och medverkade i tidningarna Söndagsnisse-Strix, Stockholmstidningen och Aftonbladet. Hans teckningar kännetecknas av en lätt absurd, elegant lek med linjan. Bror till Åke E. Lindqvist. Gift 1962-70 med Anita Björk. ( Skådespelare, min anmärkning. Och vem Åke E Lindqvist är har jag ingen koll på.)
      Att jag frågat beror på att jag köpt en akvarell på loppis med L:s signatur. Den föreställer ett röd/rosa hus med tinnar och torn och det finns en anteckning om Saltsjöbaden.
      Skall du inte ha den här oxå? Bara tio kronor och den är ju jättefin, sa damen på välgörenhetsloppiset. Så fick det bli.

Comment

Här är huset Lasse Lindqvist målat. Någon som känner igen huset. Enl. bild finns det i Saltsjöbaden.
        Bifogade filer

Comment

Det är Vår Gård (KF's gamla kursgård). Här finns en liten bild:

Deras egen hemsida är HEMSK! Bara feelgood-tjafs och inget substansiellt. Och sånt KRÄKS jag på!

Comment

Förlåt. Känslopjunk är den rätta benämningen på sån skit.

Comment

Kolla här bara: Illustrationen till rubriken "Boka ett möte på Vår Gård":
              Bifogade filer

Comment

Tack för ditt svar Peter. Vilket häftigt kräkanfall du fick.

Comment

Working...
                X