Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vem är konstnären?
Collapse
X
-
Litografin ser ut att vara av Georges Dayez, (1907 - 1991), Frankrike.
Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.
Två av tavlorna ser ut att vara signerade Tony Wang/Tony Wong. Som dessa:
Two Vintage Mid Century Decorative Oil on Canvas Paintings "Chinese Boats" Signed Tony Wang HK. Good condition. Measures 18" x 24". Shipping $75.00 (estimate $50-$100)
Tony Wong - Chinese Junks in Calm Waters, oil on canvas, signed, 44cm x 59cm, together with two furtTony Wong - Chinese Junks in Calm Waters, oil on canvas, signed, 44cm x 59cm, together with two further works by the same hand. #tooveys
Liknande motiv, med något annorlunda signering:
P. Wang-Ships on the Sea-10.25”X12”-Framed/Registered Oil Painting On Canvas.
Has some spots of scraped off paint. Has some writing and some marker on the back, and frame has some imperfections. Please see photos for such imperfections.
Size: 10 1/2 in. X 12 1/2 in. Including Frame
Get the best deals on Art Paintings when you shop the largest online selection at eBay.com. Free shipping on many items | Browse your favorite brands | affordable prices.
Enligt de uppgifter jag kan hitta är namnet Tony Wong, Hong Kong. Det finns flera konstnärer med det namnet, ser det ut som. Det skulle kunna vara den Tony Wong, (1948 - 2012), som det påstås, men i så fall har han målat tavlor i väldigt olika stil, vilket i och för sig inte är omöjligt.Last edited by Eskil; 2023-05-20, 19:23.
-
TACK , de ser ju ut att kunna vara Tony Wong. Han har ju gjort många tavlor likt den första målningen med skeppet verkar de som efter lite efterforskning men den andra lite mer annorlunda. Signeringen tyder ju dock på att andra skulle kunna vara Tony Wong med. För där har han ju även märkt med H.K vilket han verkar ha gjort på flera andra. Kan de föreställa hong kong möjligtvis ?
Vad tror du om dem andra två tavlorna , någon aning ?
Comment
-
Dina två målningar signerade Tony Wong är med stor sannolikhet målade av samma person. Här skiljer sig inte stilen. Min tveksamhet rörde sig kring uppgiften att det är samma Tony Wong som har målat tavlor som ser ut så här, nr 78, 294, 66, 31, 75, 5030, 5075, 5098, 184, 2604 osv:
Det finns nämligen uppgifter om att Tony Wong lämnade Hongkong för konststudier i USA och då börjat måla även i en helt annan stil. Om dessa uppgifter är korrekta vet jag inte. Möjligen är de påhittade för att driva upp priserna, genom att påstå att tavlorna är målade av en känd konstnär.
De två stilarna nämns t.ex. här:
ORIGINAL SIGNED TONY Wong Oil HK Painting of street scene - £195.00. FOR SALE! Original Tony Wong HK oil painting of street scene.Asian American artist Tony Wong (1948-2012) was born in the Guangdong Province and then left China in 1966 to emigrate to the US and began his studies at the art institute of Chicago.His work is divided into two styles ; this style 124985076976
Om detta stämmer skulle konstnären kunna vara den här personen, men som sagt, det finns en del tveksamheter kring detta och jag kan inte fråga konstnären, eftersom han är död:
Born in 1948 in Guangdong, China Tony Wong moved to Hong Kong in 1960, and immigrated to the United States to begin his studies at the School of the Art Institute in Chicago in 1966. He received a bachelor of fine arts degree from the School of the Art Institute...
Tony Wong, born in Guangdong Province, China in 1948, left Hong Kong in 1966 and emigrated to the United States where he began studies at The Art Institute of Chicago in 1968. He received his master's Degree of Fine Arts at University of California, Berkeley, after which he took a...
Din litografi är av Georges Dayez (1907 - 1991), därom finns inget tvivel.
De andra två tavlorna vet jag inget om. Oljemålningen ser amatörmässig ut.
Comment
Comment