Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tavla de Cachard ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tavla de Cachard ???

Hej allihopa!

Köpte en tavla för en del år sedan o sökte lite här o där sen för att få reda på mer om vad jag köpt..
    -Blev inte mycket klokare och försöker nu igen ta reda på vad jag egentligen har.
    -Hoppas det finns någon som vet mer än mig!

Storlek 99x74 cm själva "målningen"
    Olja på duk
    Konstnären har absolut gjort "samma" målning vad jag förstår.

-Det jag tycker ser konstigt ut är ojämnheten i målningen..
    Tjocka,rejäla penseldrag som går upp rejält i målningen och på andra partier väldigt tunt målat nästan helt utan struktur i penseldragen!?

-Så vad är det jag har egentligen?
    En tryckt duk som någon målat i vissa partier rejält med oljefärg eller är det ett original från konstnären i fråga med hans speciella teknik?
    Original eller reproduktion?

-Tycker nog den är fin som den är men har gått o tittat på den så många gånger att jag måste fråga om hjälp här!

mvh bergtuna 1927
    Bifogade filer

Reproduktion motivet finns tryckt på papper och kanvas

Comment

Tack nobe för snabbt svar!!!

Aha så det finns alltså kända reproduktioner och de säljs som sådana också !?
      Så det kan vara tryckt tjockt med oljefärg i rejäla konturdrag i tavlan med hjälp av maskin?
      Ursäkta mina frågor men jag är verkligen novis på det här.

-Här en annan ? väldigt likt min ialla fall:

Verkar finnas mkt frågetecken kring denna konstnär som annars målat väldigt färgstarka o fina verk..
      -Han fick bekymmer med släkting också vad jag förstått??

-Vet någon något mer..välkommen

mvh bergtuna 1927

Comment

Hej igen!
        Glömde....
        nobe....är det en repro i din länk??

Ang.material är det en väldigt tjock duk/canvas i min

som sagt..vet någon NÅGOT mer så hjärtligt välkomna med info

mvh bergtuna 1927

Comment

Om du läser på fliken History of the Donald art company i länken.
          här ett klipp
          Reproductions from this collection were done on paper and canvas. The canvas reproductions were often textured and can easily be mistaken for originals.

Comment

Tack nobe!

Intressant läsning o info!

De hade alltså en hel del original samlade som de sedan printmålade själva och sålde som just detta.
            Många väldigt välgjorda o svårt att skilja från original i många fall...

-men de som är till försäljning i länken är alltså originalen de säljer"ut" nu ?
            1125$ låter lite billigt i mina öron för så välkända original med motiv som reproducerats en hel del?

men mycket intressant läsning o får läsa igen tror jag så jag inte missat något..

mvh bergtuna1927

Comment

Working...
            X