Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modern etsning - signatur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Modern etsning - signatur?

Hej!

Jag har sprungit över en etsning (?) där jag går bet på signaturen. Det finns en ledtråd (eller rent av ett svar) på baksidan, men jag litar inte på detta, framförallt för att det inte går att få en enda konstrelaterad träff på namnet. Detta i kombination med priset som anges känns orimligt.

Click image for larger version

Name:	IMG_3378.jpg
Views:	1
Size:	81,8 KB
ID:	680056Click image for larger version

Name:	IMG_3376.jpg
Size:	64,5 KB
ID:	680057
    (tyvärr lyckas jag inte rotera bilderna rätt)

Verket är betitlat "Discreet nude" samt numrerat 5/20.

Jag återkommer med namnet i nästa steg, om även ni går bet.

Vänligen,
    Kalle

Lättare att se så här:

Name:	etsning-ia.jpg
Size:	47,3 KB
ID:	565284

Name:	etsning-iia.jpg
Size:	31,3 KB
ID:	565285

Comment

Ok - fortsättningen följer...

På baksidan finns följande information:

Name:	Namnlös.jpg
Size:	71,0 KB
ID:	565317

Nu till min skepsis.. Jag hittar ingenting på namnet - kanske övervärderar jag hans verk, men nog bör en etsning av denna typ (som bevisligen kostat närmare 5000:-) åtminstone ge någon enstaka träff och bekräftelse på ett konstnärskap? Jag får samtidigt en dålig känsla för att det verkligen står så i signaturen, och även årtalet känns konstigt, även om jag så klart kan acceptera att man skriver en 9:a på olika sätt..

Hjälp!

Comment

Halva bilden försvinner i högerkanten, därmed också efternamnet. Stefan E....?

Att det kan stå 1998 tycker jag inte är märkligt, har varit inne på det tidigare. Och ett högt galleripris betyder bara att någon har värdesatt sin tid. Galleripriserna speglas sällan i andrahandsvärdet dessvärre.

Comment

Enell står det (dra ner bildstorleken till 75% så syns det hur tydligt som helst).

Comment

Ursprungligen postat av Jung_Kee Visa inlägg
            Halva bilden försvinner i högerkanten, därmed också efternamnet. Stefan E....?

Att det kan stå 1998 tycker jag inte är märkligt, har varit inne på det tidigare. Och ett högt galleripris betyder bara att någon har värdesatt sin tid. Galleripriserna speglas sällan i andrahandsvärdet dessvärre.
            Ja, du har kanske rätt.. och nej, årtalet är väl inget att orda om. Jag ser det bara som osannolikt att det går att finna nada, nill, zero om konstnären. Ovant i detta informationssamhälle.

Comment

Working...
            X