Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vem är konstnären? (konkret konst?)
Collapse
X
-
-
Konkret...
Ursprungligen postat av lundberg Visa inläggHejsan!
Mitt första inlägg här och tänkte pröva lyckan med en fråga. Har en tavla hemma som borde räknas som konkret konst. Gillar den väldigt mycket, men vet inte vem det är som målat den. Tänkte att någon kunnig här skulle kunna hjälpa mig!
Tack för hjälpen!!
[ATTACH]150296[/ATTACH][ATTACH]150295[/ATTACH]
Välkommen till oss med din fina tavla som för min tanke till ett skeppsbygge. Vem konstnären kan vara är svårt att gissa, du måste lägga in en tydlig bild på signaturen. Tycker tavlan ser ut vara en litografi från sent 60-tal men osvuret är bäst... kom igen...
So long....
-
Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå Lundberg,
Välkommen till oss med din fina tavla som för min tanke till ett skeppsbygge. Vem konstnären kan vara är svårt att gissa, du måste lägga in en tydlig bild på signaturen. Tycker tavlan ser ut vara en litografi från sent 60-tal men osvuret är bäst... kom igen...
So long....
Ja, tankarna förs till ett skeppsvarv eller dylikt! Jag ska återkomma med bättre bilder!
Tack för svaret!
Comment
-
Hej
Färgtonen tycker jag är mer 50-tal, men jag kan ha fel....
Kanske inte tillräckligt surialistiskt, men en i Halmstadsgruppen gjorde ibland tryck
med svagare färger...kanske inspirerad av liknande, då signaturen inte stämmer...
Men jag vet egentligen inte, det var färgtonen mest jag reagerade på...
StaffanLast edited by Staffan Kvist; 2015-07-03, 11:06.
Comment
Comment