Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skulptur från Saltsjöbaden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Skulptur från Saltsjöbaden

Jag har hittat den här skulpturen på en loppis och undrar om någon vet vem upphovsmakaren är. Den är ca 46 cm hög och jättetung. Den är lite trasig och halvfärdig men ändå vilsam att titta på. Den verkar vara gjord av någon kring Saltsjöbaden och denna någon vet hur hen vill ha det men inte blivit klar. Tacksam för alla tips. Gisela
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av Gisela Visa inlägg
    Jag har hittat den här skulpturen på en loppis och undrar om någon vet vem upphovsmakaren är. Den är ca 46 cm hög och jättetung. Den är lite trasig och halvfärdig men ändå vilsam att titta på. Den verkar vara gjord av någon kring Saltsjöbaden och denna någon vet hur hen vill ha det men inte blivit klar. Tacksam för alla tips. Gisela
    Hallå,
    Uppväxt i traktera undrar jag försiktigt vad som gör att du nämner Saltsjöbaden? So long...

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå,
      Uppväxt i traktera undrar jag försiktigt vad som gör att du nämner Saltsjöbaden? So long...
      Det var kanske fel uttryck, mannen jag köpte den av sa att han hade skaffat den från Saltsjöbaden och jag nämnde det bara för att ringa in ett område. Jag tycker om skulpturen och skulle gärna ha lite mera information om den / Gisela

Comment

Det ser ut som gips, är det rätt antaget ?
        I så fall kanske en förlaga till en senare gjutning,
        är den inte signerad överhuvudtaget.

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
          Det ser ut som gips, är det rätt antaget ?
          I så fall kanske en förlaga till en senare gjutning,
          är den inte signerad överhuvudtaget.
          Nej, den är inte signerad och det är förmodligen en förlaga. Och i gips, ja.
          Känns så där trevligt halvfärdig
          Och Saltsjöbaden behöver inte alls vara "upphovsort" även om den kom därifrån
          Jag hoppas att någon här skulle känna igen själva motivet.

Gisela
          Last edited by Gisela; 2015-01-24, 08:57.

Comment

Working...
          X