Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Religiøs kunst 1 - Jesus hjerte

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Religiøs kunst 1 - Jesus hjerte

Kunst er ikke lige mig. Eller mit speciale - idag købte jeg 2 malerier. Hvad skal vi sætte som alder på dem. Jeg er interesseret i tid og sted. Samt vurdering af kvaliteten. Alt info efterspørges.
    Bifogade filer

När jag såg denna tavla tänkte jag direkt på Tyskland. Motivet är katolskt och jag har sett glasmålningar så kallade Hinterglasbilder med Herz Jesu som motiv. Efter en stund såg jag att det finns en liten etikett med texten Westfalen omkring 1840 och det tror jag kan stämma. Målningen får nog räknas till den folkliga konsten och har nog gjorts av en dekorationsmålare dvs inte någon akademiskt utbildad målare.

Comment

Tak for responce.
      Jeg skrev ikke hvad som står på sedlen, for den ser ny ud. Billederne er købt på en auktion afholdt på et loppemarked. Det er formentlig den information som giverne engang har fået. Sedlen ser ny ud. Og der står Westphalen omkring 1840.

Jeg ved ikke med billeder. Når jeg ser på hænderne og ansigt - så synes jeg at det ser meget proff. ud. Når jeg ser på øret så er det bare en klat. Strålekransen er der brugt meget tid på.
      Pietisterne i Danmark brugte symbolet i 1700årene. Og Jesus hjerte er gammelt.
      Tysk - ja det er det sikkert. Og man kan måske også tro på sedlen.

Desværre er der ingen signatur. Jeg forestiller mig at det måske stammer fra en kirke? Solgt - og nogen har derefter købt som souvenier og bragt til Danmark.

Comment

Working...
      X