Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem har målat tavlan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vem har målat tavlan?

Köpte den här tavlan på en loppis. Dock utan ram. Men jag föll för motivet och fäst den på en provisorisk ram.
    Ser ingen signatur men baksidan är av gammalt trä, om det ger någon vägledning.
    Tack för hjälpen!
    Bifogade filer

Min älskade tavla?

Finns det ingen som känner igen den här målaren? Hötorgskonst må vara men även det svaret är okey!

Comment

Hötorget tycker inte jag.....känns inte svensk.....gillar den också.....

Comment

Härlig

Hej o välkommen till forumet !!

vi har ju många av oss områden vi är lite bevandrade i, o konst är inte,

tyvärr mitt. Men som estet, tycker jag om allt som behagar mig

o det GÖR denna tavla.

Kan naturligtvis som Andres tänkte lite om vara utlänsk.

Det första jag tänkte när jag såg tavlan var --Gamla Stan S-holm, tycker mig ha gått den trängsta gränden.någon ggn

Den är målad m en sån nyfikenhet, nästan otålmodighet, som man finner i en fascinerad
        målare, som inte är "hemma" här, svensk, kanske utländsk
        Och målningen ser planerad ut (det skulle målas den dagen)ser jag framför mig

Jag kan inget om penselföring eller sånt, o har lite på väggarna, men den här "andas" 40-50 tal, är personlig, så jag tycker om den, mjukheten o formernas årtionde
        Lycka till!!

Hoppas våra mer konstkunniga vänner vågar sig fram och spåna lite .

Comment

Ett Parismotiv från Montmartre och jag misstänker att den är några årtionden senare än vad Annestig skriver.

Moulin de la Galette på Montmartre kanske
          233. PARIS-Montmartre (18e arrt.) Le Moulin de la Galette Vue Générale Vintage photographic postcard, c.1909, uncirculated, divided back, published by C.M., Paris, France. © Casas-Rodríguez Collection, 2009. Some rights reserved. creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Le Moulin Rouge

Comment

Men hur går man till väga att tyda den ev signaturen?
            Jag vill också ha det till något utländskt. kanske jag skall ta en bild på baksidan?

Comment

Bild på baksidan. Bortse från tejpen.
              Bifogade filer

Comment

Tyvärr måste jag säga att jag tycker att detta känns som snabbmålad turistkonst och gissar därför att upphovmannen förblir okänd. Jag får sköna vibbar av 70-tal och gillestugor

Men jag kan ha fel. Och i vilket fall skall du naturligtvis hänga upp den och njuta av den eftersom du gillar den.

Comment

Working...
                X