Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga: Vem är konstnären Marianne Lundin?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Fråga: Vem är konstnären Marianne Lundin?

Jag har flera tavlor från 1970-talet målade av Marianne Lundin. I tavlorna använde hon någon form av massa, för att bl.a. skapa konturer. En osäker uppgift gör gällande att hon på 70-talet var relativt ung och bosatt på en gård i Skåne.

Kanske bor du i Östergötland? Finns en konstnärinna som lystrar till Marianne Lundin.
    En bild på dina tavlor krävs.

Comment

Om Marianne Lundin

Ursprungligen postat av Alvarn Visa inlägg
      Jag har flera tavlor från 1970-talet målade av Marianne Lundin. I tavlorna använde hon någon form av massa, för att bl.a. skapa konturer. En osäker uppgift gör gällande att hon på 70-talet var relativt ung och bosatt på en gård i Skåne.
      Hej!
      Jag har också en tavla av Marianne Lundin. Har följande knapphändiga uppgifter om henne:
      Född 1931 i Helsingfors. Bosatt i Sverige sedan 1950. Blev svensk medborgare.
      Vet ej om hon lever än. Min tavla har ett stenåldersmotiv. Tekniken är typisk med tjock kraftfull röd färg/"massa", i mitt fall på masonit. Skall flytta och behöver bli av med en del tavlor. Frågan är om det finns någon marknad för hennes konstverk.

Hälsningar

Ingemar Thörnqvist
      ingemar.th@telia.com

Comment

Marianne Lundin avled i Skurup december 1972.

Comment

Working...
        X