Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem var E.W.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vem var E.W.

Signerad E.W. men vem var det? Notera unionsflaggan till vänster. Kan det vara Göta kanal? Tacksam för all hjälp
    Bifogade filer
    Utan historia vore vi icke

Kaptenen har inte du någon teori?

Comment

Vem EW var har jag ingen aning om. Det kan säkert vara Göta kanal, men jag tänkte på Ronneby brunnspark med alla dessa promenerande par.

Kyrkans placering kan stämma om målaren står med ryggen mot brunnshotellet och tittar mot staden. Ronnebys kyrktorn kan ha blivit ommålat sedan 1900-då jag tror att tavlan målades. Jag har funnit ett gammalt vykort med vita torngavlar. http://www.abm.se/leopolds/Vykort.Ronneby.1.html

Låt oss höra om jag får medhåll av blekingeborna eller om någon känner igen platsen längs Göta kanal.
      Last edited by Kaptenen; 2011-02-12, 19:09.

Comment

Åparti från Ronneby brunn poststämplat 1910. Ångbåten verkar kunna stämma.

Kortet lånat från avslutad Tradera-auktion, Tack!
        Bifogade filer

Comment

Ronneby kan stämma dåmin morfar bodde inte så långt därifrån, han var född på Marielund i Nättraby, och hans familj tillhörde det högre skiktet av dåtida samhället. Kan du titta på mina övriga inlägg under denna kategori och bedömma mina frågor vore jag tacksam. Fler förslag mottages som vanligt med tacksamhet.

Comment

Working...
          X