Signerad E.W. men vem var det? Notera unionsflaggan till vänster. Kan det vara Göta kanal? Tacksam för all hjälp
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vem var E.W.
Collapse
X
-
Vem EW var har jag ingen aning om. Det kan säkert vara Göta kanal, men jag tänkte på Ronneby brunnspark med alla dessa promenerande par.
Kyrkans placering kan stämma om målaren står med ryggen mot brunnshotellet och tittar mot staden. Ronnebys kyrktorn kan ha blivit ommålat sedan 1900-då jag tror att tavlan målades. Jag har funnit ett gammalt vykort med vita torngavlar. http://www.abm.se/leopolds/Vykort.Ronneby.1.html
Låt oss höra om jag får medhåll av blekingeborna eller om någon känner igen platsen längs Göta kanal.Last edited by Kaptenen; 2011-02-12, 19:09.
Comment
-
Ronneby kan stämma dåmin morfar bodde inte så långt därifrån, han var född på Marielund i Nättraby, och hans familj tillhörde det högre skiktet av dåtida samhället. Kan du titta på mina övriga inlägg under denna kategori och bedömma mina frågor vore jag tacksam. Fler förslag mottages som vanligt med tacksamhet.Utan historia vore vi icke
Comment
Comment