Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför kan inte konstnärer signera så man kan läsa deras namn???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Varför kan inte konstnärer signera så man kan läsa deras namn???

Hittat en tavla var motiv jag fastnade för men kan som vanligt inte läsa vem som gjort den,R Lun...???
    Varför kan konstnärer inte signera så man begriper
    Kanske någon annan har lättare för skrivstil än jag?
    Ramen är rent förskräckligt ful och skitig men det kanske går att fixa till med lite färg eller så får jag jaga upp en annan ram...
    Någon som har lite matnyttiga tips vad man kan göra med den förskräckliga ramen?
    Bifogade filer
    Loppisadiktus

Det kanske finns en tanke med det? Den här är ovanligt väl utförd, men hamnar ändå farligt nära den massproducerade konst som har kunnat köpas i möbelaffärer (och på hötorget). Formatet tyder också på att den utförts för att passa ovanför soffan, och så jobbar nästan aldrig några etablerade konstnärer.

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
      Det kanske finns en tanke med det? Den här är ovanligt väl utförd, men hamnar ändå farligt nära den massproducerade konst som har kunnat köpas i möbelaffärer (och på hötorget). Formatet tyder också på att den utförts för att passa ovanför soffan, och så jobbar nästan aldrig några etablerade konstnärer.
      Det har du nog till stora delar rätt i,tavlan är i "soffstorlek"
      Tittar man sen närmare på den gråa hästens framben så är det ett under att han kan springa
      Jag gillar tavlan ändå men ramen är tyvärr förskräckligt ful i mitt tycke!
      Loppisadiktus

Comment

Precis det här har jag också undrat över. I vissa fall , som det här, så kanske det inte är meningen att det ska gå att härleda, men en konstnär som är stolt över sitt verk, vilket material eller teknik som än används, så tycker man att h*n sätter sitt signum av en anledning. Varför sätter man en signatur som ingen mer än konstnären själv kan tyda? Vi ser ju bara på de sidor vi själva tittar på hur mycket signaturtydningsfrågor det kommer upp. En signatur i skrivstil under glasyr är ju också ganska meningslös, liksom en slarvig krumelur där det inte ens går att tyda vad det är för bokstäver.
        ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Jag tyckte om den på något vis..den för tankarna till ett vintrigt Ryssland..kanske tsarens kurir som ilar med bud

Comment

Brodertuck:Jag håller med dig till hundra procent,tråkigt när det inte går att tyda signaturer,det blir bara en massa huvudbry när man ska som köpare försöka luska ut vad det står.
            Sen tycker jag att även om det är så kallad hötorgskonst så har ju ändå någon målat tavlan och det hade varit kul att åtminstone kunna läsa vad det står!

Engelson:Tack roligt att du gillar den,jag har samma känsla för tavla ett vintrigt Ryssland
            Loppisadiktus

Comment

Det är inte säkert att det är den som målat som fått skriva sitt namn... Om de målas i asien så sätts det europeiskt klingande namn på dem, oavsett vad den som målat heter.

Comment

Working...
              X