Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Engelskt Jaktmotiv-Signaturhjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Engelskt Jaktmotiv-Signaturhjälp

Denna fina tavlan fick vi av de tidigare ägarna till vårat hus när vi flyttade in för 6 år sedan.
    Jag är mycket förtjust i tavlan och har försökt att tyda signaturen många gånger men inte lyckats ännu.
    Kanske någon annan här kan läsa skrivstil bättre än jag?
    Förutom signaturen står den en oläslig kråka längst ner i högra hörnet,kan det stå-The Return?
    Skulle vara roligt att veta konstnären till min fina tavla,tack på förhand!
    Bifogade filer
    Loppisadiktus

Hej, kontakta nagon pa Stockholms auktionsverk, dom brukar vara hjalpsamma...

Aven om motivet ar typiskt engelskt kanske du skall soka dig till Frankrike, tycker det ser sa ut pa texten, "le"....

Comment

Le Retour? Som är samma sak som the return... Kan det syfta på återritten efter jakten? Jag är inte säker på att det är från Frankrike. Man använder väl franska uttryck i England också?

Comment

Hallå Gaspadin,
        Den här kan knappast vara fransk, mer engelskt får man leta efter. Gissar att det är en reproduktion och då kan man tänka sig att konstnären använde olika språk för skilda marknader. So long...

Comment

Tack för all hjälp så länge!

Peter S:Nu när du säger det så ser det faktiskt ut som det står Le Retour!?

Andres:Jag ska prova med Stockholms auktionsverk,tack för tipset!

Kim von Platen:Mycket möjligt att det är en reproduktion,men att den skulle vara anpassad till den franska marknaden låter lite långsökt...eller!?

Kanske någon mer tittar inom tråden och kan hjälpa mig med signaturen,annars återkommer jag när jag fått svar från auktionsverket
          Loppisadiktus

Comment

Working...
          X