Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olja i Arild. Signatur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Olja i Arild. Signatur?

Hallå alla konstdeckare,
    Visste att det fanns så många i Pesanien. Tack för senast. Jag köper nästan alltid konst på känsla och har aldrig tagit mig tid att ta reda på vem konstnären är. För mig har tavlan alltid haft ett dekorativt värde, en funktion, men det är klart man är nyfiken gul.

Den här är ett fynd från en liten antikbod, ramen senare. 60x50, och daterad 1912 och motivet från Skåne. Men kan någon hjäpla mig att tyda signaturen blir jag väldigt glad? So long...
    Bifogade filer

Bohuslänningen Einar Sjöbeck kanske, motivvalet verkar kunna passa.

Comment

Så svårt var det väl inte at läsa ut "Sjöbeck"? Jag har sett värre handstilar...

Comment

Hallo Captain
        Glömde säga tack för tipset. Jag har kollat lite på nätet och finner bara en Sjöbeck med titeln konstnär, men måleriet, tekniken och impressionistiska färgskalan stämmer inte med Einar, enligt de bilder jag lyckats fånga. Lägg inte ner mer tid på den här målningen som bara har ett värde: charm. So long...
        PS. Einar var faktiskt skåning och skriven i Båstad, så du kanske har rätt trots allt.

Comment

Hallå Peter,
          Visste inte att du var inne och petrade om området konst, kul. Namnet Sjöbeck har aldrig tidigare stött på och då är kanske inte så lätt alla gånger. Med svaret i hand brukar folk säga som jag: Åhhh, va dum jag är... So long...

Comment

Working...
          X