Har fått denna tavla av mina föräldrar, den har hängt i vårat hus och de minns inte vart de har fått den ifrån. Har sökt med ljus och lykta efter information om konstnären "Nikos". Har för mig att jag sett en liknande någon gång och att den var ganska värdefull...? Kan detta stämma? Vore tacksam om ngn känner till vart man kan finna info om denna tavla.../Mona
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Koppartavla "Nikos"
Collapse
X
-
Typiskt dekorobjekt från 1970-talet att hänga ovanför soffan. Att använda begreppet konst är inte relevant när det gäller den här typen av dekorativa föremål, som var mycket vanliga under något decennium tunt 1970-talet. Genom att den har en "signatur" försöker den spela på konstens planhalva, men det är nog meningslöst att försöka hitta "Nikos". Som tillhörande ett uppblomstrande kulturfenomen är den intressant men marknadsvärdet är ringa eller obefintligt.
-
Nikos
Hej jag har det andra motivet, en naken kvinna sedd ifrån sidan med vatten upp till knäna.
En stående tavla på höjden alltså min syster har den du har. och mina föräldrar köpte dessa två utav en dörrförsäljare 1972 Intressant, jag tror nämligen att han gjorde fler utav samma gjutform och då kvinnan i vattnet & samlags motivet . och dom vi har såldes i Sundbyberg 1972
// Leffe...Last edited by asavat; 2011-07-24, 13:53.
Comment
Comment