Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 P.Hansen oljemålning,men vem är konstnären ? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

P.Hansen oljemålning,men vem är konstnären ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• P.Hansen oljemålning,men vem är konstnären ?

Köpte denna tavla på auktion 1973,men har ingen aning om vem.
    P.Hansen är. Mycket generös med färg,reliefaktigt.
    80 x 40 cm. på duk.
    Tacksam om någon vet !
    Bifogade filer
    na birger

Ett nytt fösök att få ett svar,den passar kanske bäst på vårbrasan !
    na birger

Comment

Nu är tiden mogen för ett svar eller ?
      na birger

Comment

Skulle gärna svara om jag visste.........
        Nej, det är inget loppspel.

Comment

Ett dekorativt väggobjekt typiskt för 1970-talet som nog knappast tar plats i konsthistorien, det samma kan nog sägas om upphovsmannen Hansen. Det här var en modenyck som blåste förbi och som vann en viss uppskattning som "ovanför-soffan"-objekt under några år på 70-talet. Numer är dock allt hopp ute.
          Last edited by HgF; 2010-10-07, 13:22.

Comment

Precis den känslan som jag haft tack för svaren !
            na birger

Comment

Påminner i stilen om dessa två, olika konstnärer, samma stil, ringa värde..

För det ser ut som om även din har saker under färgen.. min har glasbitar, nån form av nät (får mig att tänka på sånt som man förr satte över vissa bandage) och vad jag tror är spackel.. Tavlan som rubriken hänvisar till har ståltråd..

Jag älskar min, mest för färgernas skull, men är väl medveten om att den inte har något större konstnärligt värde. De kan inte varit speciellt ovanliga för många som får se min berättar att de haft nån liknande hemma när de växte upp (jag är född 1976 och de gäller väl främst mina jämnåriga vänner).

Comment

Working...
              X