Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem är denna Lind?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vem är denna Lind?

Hej!

Är det någon som känner igen denna Lind,
    En galen amatör som jag är så kan jag faktiskt inte säga hur den är målad.

Hoppas på er hjälp!

Mvh
    Kalle
    Bifogade filer

Tyvärr får du nog även betrakta denne Lind som en "galen amatör"
    En olja från 30/40-tal skulle jag tro att det är och enligt min mening är det nog svårt att få fram upphovsmannen bakom.
    Skönheten sitter dock alltid i betraktarens öga men ju mer man ser/hör/känner desto mer selektiv blir man.

Comment

"Glad" amatör heter det väl? Jag tycker mig spåra livsglädjen bakom penseldragen. Inga orosmoln eller mörka skuggor på den här bilden!

Comment

Galna/glada amatörer är aldrig att förakta. Oftast lyser just livsglädjen och kärleken till hembygden igenom i dennes motiv. På det sättet kan man många gånger tilltalas mer av ett amatörverk än ett av den tusenfalt mer erkände konstnären. Men konst är inte bara en aningslös livsglädje. Det handlar också om andra känslor samt teknik, fantasi och seende. Det finns därför för det mesta en klar skiljelinje mellan den talangfulle konstnärens och amatörens verk. Ibland misstar man sig dock. Gruvligt.

Comment

Haha, tack!

Galen amatör kan i många fall vara perfekt att använda,
          inte minst i konstsammanhang.

Tack för era svar.

Ha en trevlig helg!
          Kalle

Comment

Tror också att verket härstammar från 40-talet, med starkt induviduellt karaktäristiskt perspektiv sett från ett bilfönster, kanske.

Comment

Working...
            X