Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konstnär ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Konstnär ?

Hej !
    Vill bara säga först, vilken trevlig sida jag har hittat.
    Tänkte direkt, ut med bild på en tavla jag har hemma.
    Vet någon därute konstnärens hela namn ?
    Trevlig i färgena men dyster i sin helhet. / Pinnen
    Bifogade filer

Har konstnären avbildat flaskor från något svenskt glasbruk månntro?

Comment

Den här kan bli svår att finna, har googlat en del men inte träffat rätt. Det finns ett några stycken aktiva duktiga konstkännare på ett annat forum som kanske skulle kunna hjälpa dig men det har semesterstängt just nu.

Tycker att bilden ser lackad ut eller är den målad i acryl?
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Tack för ditt svar !
        Vilket annat konstforum menar du ? Är mycket intresserad.
        Jag tror den är målad i acryl. / Pinnen
        Last edited by Pinnen; 2009-07-16, 22:17.

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
          Den här kan bli svår att finna, har googlat en del men inte träffat rätt. Det finns ett några stycken aktiva duktiga konstkännare på ett annat forum som kanske skulle kunna hjälpa dig men det har semesterstängt just nu.

Tycker att bilden ser lackad ut eller är den målad i acryl?
          Håller med Pinnen, Nu blir man nyfiken vad är det för trevligt forum du menar jag själv letat efter ett just om konst. Så ge oss en chans att veta?.

Comment

Du är rolig du, Obeslutsam, och du ger dig inte i första taget. Men i vilket fall, det borde väl vara Antikprat som avses, jag känner i alla fall inte till något annat antikforum som har sommarstängt just nu.

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
              Du är rolig du, Obeslutsam, och du ger dig inte i första taget. Men i vilket fall, det borde väl vara Antikprat som avses, jag känner i alla fall inte till något annat antikforum som har sommarstängt just nu.

http://www.antikviteter.net/antikprat
              Tack för ditt svar och länk, men jag förstår inte riktigt din kommentar.

Comment

Hej!

Konstnären heter Johannes Olsson, f. 1945. Johannes var mycket populär på 80-talet. En kul grej är att han är musiker och har spelat i Ola & the Janglers.
                Finns en hel del att läsa om honom på nätet.

Själv äger jag en litografi vid namn pennan. Din tavla har säker ett visst värde så var rädd om den.

Comment

Kul att du kunde Faleas! Ska googla lite och se om även jag kan lära mig lite om Johannes.
                  Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Tack så jätte mycket, Faleas !
                    Äntligen kan jag kanske hitta lite om min tavla. Tack, Tack Tack !!!

Comment

Working...
                    X