Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Verkligt fornminne i Dalsland...? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Verkligt fornminne i Dalsland...?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Verkligt fornminne i Dalsland...?

Bifogar bilder från en tavla (bildytan ca 38 x 50 cm) på vars baksida det står skrivet: "Från Dalslands Ed"
    Jag får intrycket att tavlan mycket väl kan avbilda ett verkligen existerande fornminne där någonstans, jag bor själv på helt annan ort i landet och det vore mycket roligt att isåfall få veta var detta fornminne faktiskt finns! Och något om konstnären också förstås.
    Bifogade filer

Fornminnet vat jag tyvärr inget om men tavlan är målad av Theresia Sandström. Googla på det så hittar du nog en hel del av henne. Se även diskussion på AP:

Comment

Ursprungligen postat av Mr. Visa inlägg
      Fornminnet vat jag tyvärr inget om men tavlan är målad av Theresia Sandström. Googla på det så hittar du nog en hel del av henne. Se även diskussion på AP:
      http://www.antikviteter.net/antikpra...tml?1212257972
      Tack för svar! Det var mycket intressant få veta vad konstnärinnan heter, eller hette...? Jag har följt länken och googlat en del nu men tyvärr inte hittat någon mer information om hennes person. Någon som vet mer om henne, eller något om motivet?

Comment

Existerar motivet?

Eftersom det gått en tid och nya användare och/eller kunskaper nu kan tänkas finnas på forumet repriserar jag min undran:

"Jag får intrycket att tavlan mycket väl kan avbilda ett verkligen existerande fornminne där någonstans, jag bor själv på helt annan ort i landet och det vore mycket roligt att isåfall få veta var detta fornminne faktiskt finns!"

Comment

Kanske är det fel, kanske är det rätt sten ändå.

Click image for larger version

Name:	Minnessten 1.jpg
Views:	1
Size:	15,8 KB
ID:	527222

men fråga gärna vidare hos http://www.hembygd.se/index.asp?lev=1640
          Lycka till!

Comment

Working...
          X