Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fynd eller Skräp ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fynd eller Skräp ?

Köpt 6st tavlor för priset 380:-
    De första fyra är av Svend Åge Jacobsen
    De två andra är målade av Walborg Norrman

Catrin & Robban
    Bifogade filer

ett fynd är ett fynd om man känner sej nöjd med det, om det ger en glädje eller inspiration,förnöjer eller förbryllar... så det kan vara ett fynd... om du känner att det är det.
    ren tavlan längst ner är inget amatör jobb och inte den brevid heller...resten kan jag inte yttra mej om... men pengamässsigt sett så är det juh så att du kan ha absolut rätt grej...men det finns inte rätt köpare... eller att man är ute i fel tid... så det handlar egentligen om rätt sak vid rätt tid till rätt person..
    livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Roligt att få se två av Walborg Norrmans tavlor här! Hon och hennes släkt var ju verksam här där jag bor.

Comment

Jag fick av en slump syn på detta gamla inlägg och kom att tänka på de två tavlor av Svend Aage Jacobsen som jag har i min ägo. Tavlorna är troligen målade i slutet av 1970-talet. Konstnären var verksam i Borås där han arbetade som målare.

Den större av mina tavlor har titeln "Modell med katt" och har måtten 63 x 76 cm. Den mindre tavlan med flaskorna har måtten 36 x 52 cm.

Den förstnämnda tavlan tycker i alla fall jag är ganska trevlig.
        Bifogade filer

Comment

Working...
        X