Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En unik skärmaskin i köket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• En unik skärmaskin i köket

Har trålat igenom hela internet efter denna mekaniska skärmaskin men det finns absolut ingenting.
    Konstigt tycker jag då mönstret i porslinet eller om det är plast liknar något känt svenskt.
    Vore så tacksam om någon känner igen den.

Mönstret påminner kanske lite om "Picknick" av Marianne Westman för Rörstrand och kanske också något om "Tundra" av Leena Mörsky, Rörstrand.
    Men vad står det på etiketten på skärmaskinens sida? Finns någon information undertill?​

Comment

Ursprungligen postat av Eskil Visa inlägg
      Mönstret påminner kanske lite om "Picknick" av Marianne Westman för Rörstrand och kanske också något om "Tundra" av Leena Mörsky, Rörstrand.
      Men vad står det på etiketten på skärmaskinens sida? Finns någon information undertill?​
      Jag ser nu att det står "ROSTFREIES MESSER" så den bör vara tysk. Undertill är trä och det står inget

Comment

Ja, den bör vara tysk. Jag har hittat liknande skärmaskiner märkta GEKA, även de från Tyskland. Möjligen från samma företag som din. Underredet, skivan undertill, är av trä, täckt med en skiva av plast.

Click image for larger version  Name:	GEKA1.jpg Views:	0 Size:	83,8 KB ID:	746840
        Click image for larger version  Name:	GEKA2.jpg Views:	0 Size:	17,7 KB ID:	746841

Comment

Working...
        X