Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jisses va 50-tal!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jenski Visa inlägg
    Askfatet på den mellersta bilden heter "Kuba" från Schlossberg. Titta på länken så kan du se en kompis till den:

Jag har två ytterkrukor från Schlossberg i väldigt fint skick. Ska fotografera och lägga ut på den här tråden.....
    Tack för infon,vad kul att få veta nått om askfatet Trodde aldrig jag skulle få reda på nått om det eftersom det var så dåligt stämplat,verkligen kul.
    Var kan jag läsa mer om tillverkaren och ursprunget för mitt fat??
    Är nyfiken på dina krukor

MVH Micke
    Last edited by Vince; 2008-01-11, 23:35.

Comment

Ytterkruka från Schlossberg. Vet tyvärr inte så mycket om fabriken. Namnet verkar förknippas med 50-talet...
      Bifogade filer

Comment

Fick hem ett fat och en vas idag.Fatet är från Schramberg och har samma dekor,Venezia, som de fat jag visat tidigare i tråden dock annorlunda form och storlek.
        Vasen är också den från Schramberg men dekoren heter Sudan trots detta matchar vasen de tre faten väldigt bra så det gör inget.Det är liknande färger och mönster så för nån som inte vet så ser dom ut att höra ihop.Tyvärr är vasen ganska kantstött på sina ställen men de rör mig inte så mycket.Bilder kommer kanske imorrn eller efter helgen då jag insåg att min kamera inte är hemma för tillfället

MVH Micke

Comment

Här kommer bilderna.

Fatet och vasen.

Stämpeln på vasen.

Dom två faten jag hade sen tidigare plus nyförvärven.

MVH Micke

Comment

Hej jag är ny här och det här är mitt första inlägg:-) Tänkte visa en bild på Milano som jag tidigare sökte efter och upptäckte att det finns i fler utförande?! Trodde att varje serie var unik med olika namn...
            Last edited by piawi; 2008-02-23, 21:08. Anledning: skrev fel så bilden syntes inte

Comment

Vad läckert! Jag är ingen expert på sådant här men jag tycker om vackert porslin.

Comment

Nog passar denna in bland alla era läckerbitar.
                Bifogade filer
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Den var läcker! Har haft ett litet ovalt fat/skål som såg likadan ut i dekoren.

Comment

Mitt bästa bidrag till den här tråden är den här höga kannan från Ruscha, Tyskland.
                    Bifogade filer
                    Så är det.

Comment

Ja då visar jag en del av servisen Spaljé av Kåge 1943 - 1958
                      Bifogade filer
                      ________________________________________________________________________
                      "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                      så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                      Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

Angående inlägget om "Löv"-kannan

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                        Modell LA, LH 1957-58. Löv, har tyvärr inga tallrikar. Gustavsberg Stig Linberg förstås.
                        Kolla in nästkommande auktion på Auktionskompaniet i Göteborg, sön 14 dec. Katalogen kommer ut på nätet 12/12 kl 18:00. www.auktionskompaniet.com
                        Där finns en "Löv"-tallrik med.
                        Vänligen
                        /NVD

Comment

Rörstrand-servis 50-tal? Känner någon igen den?

Jag har fått ärva en Rörstrand-servis (59 delar) som enligt min mening fullkomligt "lyser" 50-tal. Enligt min mening så är den skitsnygg, inte sådär poppigt som mycket annat utan mer åt det sofistikerade hållet. Jag har sökt men hittar inga bilder, inga referenser. Vet någon någom om den?
                          Bifogade filer

Comment

Working...
                          X