Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tore Borg (1910-1974)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • "Hon har blommor i sitt (gröna) hår" och en unge bredvid sig och med nr 68-2.
    En blonderad trummis får också komma med trots att det saknas både signatur och nummer.
    Bifogade filer

    Comment


    • Ovanlig figur

      Den här figuren gjordes på uppdrag av Atlas Diesel (AD) innan bolaget 1956 ändrade namn till Atlas Copco.
      Bifogade filer

      Comment


      • Sandwichtroll

        Sandwichman känner man ju till men här som troll. Och Falkenberg har tydligen inget att framföra på baksidan............. Nr 100-7 och sign B.G.
        7 cm hög
        Bifogade filer

        Comment


        • Barbröstad men blommor i hatten och en vit väska. Nr H4.
          Bifogade filer

          Comment


          • Här kommer en liten, 5cm hög, torepojke med lappat knä. För tillfället vaktar han min spis.
            Bifogade filer

            Comment


            • En liten färgad figur - 7 cm hög - och med vita öronringar och höftskynke samt signerad TB och TEBE Keramik.
              Bifogade filer

              Comment


              • Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                Sandwichman känner man ju till men här som troll. Och Falkenberg har tydligen inget att framföra på baksidan............. Nr 100-7 och sign B.G.
                7 cm hög
                Detta troll har jag aldrig sett förut. Kul när det dyker upp nya varianter av troll. Jag lägger ut bilden på min hemsida och kompletterar förteckningen.

                Comment


                • Halsduk, vantar och mössa är kanske inte passande klädsel just nu men det här barnet bär sådant och har nr C 43 samt sign B-G.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • En liten apa med vänster hand bakom vänster öra och med hår på huvudet har ingen signatur och inte något annat än utseendet som tyder på Tore Borg. 7 cm hög.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • En schäfer med nr C 51 tycker jag tyder på Tore Borg även om det inte finns någon signatur. 11,5 cm hög.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • En liten blond stenålderskille från Öland med både mössa och klädsel i djurhud (?) och med nr 132. 7,5 cm hög.
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                          En liten blond stenålderskille från Öland med både mössa och klädsel i djurhud (?) och med nr 132. 7,5 cm hög.
                          Hej Lars,

                          Det är inte nr 132 utan det står B2. Den finns med i min förteckning på min hemsida.

                          Comment


                          • Charlie Chaplin

                            Den här figuren har jag letat efter i fem år. Äntligen finns den nu i min samling. Varför den blev liggande när jag laddade upp den begriper jag inte men jag klarar inte av att ändra den så ni får ursäkta mig.
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • En stående
                              Bifogade filer
                              Last edited by Maria; 2015-12-02, 19:55.
                              I’m a real mean bitch!

                              Comment


                              • Snarare käpprak, t.o.m. utan käpp, fantastiskt.

                                Comment

                                Working...
                                X