Håller med om att den är JÄTTESTOR, och för att lätta på Dina bekymmer med utrymme, kan istället ett byte till en lite behändigare vas göras.
Visserligen det bara en 12 cm hög AJ, och inte en ABL, men väl så influerad av M&B.
Håller med om att den är JÄTTESTOR, och för att lätta på Dina bekymmer med utrymme, kan istället ett byte till en lite behändigare vas göras.
Visserligen det bara en 12 cm hög AJ, och inte en ABL, men väl så influerad av M&B.
Vilken kul historia simco! Du måste blivit riktigt paff när du såg fyndet. Grattis till den häftiga vasen!!!
Tack!!! Vad härligt det är med Er, som förstår den härliga känslan!
Har kikat på denna tråd många gånger och hoppats på att få äga en ABL!
Det är alltid kul inspireras av er andra och att få dela med sig när man själv hittar något. Tack vare er har jag hittat många föremål.
Gideon, du kommer snart inte att ha plats med en 33cm ABL, ha,ha!
Den vackra A&J vill jag gärna ha, Tack!
Våra båda modemedvetna medarbetare Simco och Gideon sätter därmed vinterns grundfärg för de damer och herrar som verkligen vill vara inne, när de är ute, LJUSBLÅTT.
Grattis! Dekoren är fantastisk och har mycket gemensamt med Rosas läckra blå-vit-röda.
Intressant också att få se din vackra vas, Gideon.
Tack så mycket Kaptenen!
Jag gillar den djupa sgraffitodekoren skarpt. Kul att du tog den på den ljusblå glasyren likt den på din lampfot!
Visst har den stora likheter med Rosas vas, även den fina vasen från Tradera som fanns med i ditt kollage. Jag har en lockburk från M&B med mycket lik dekor som den stora vasen. Det är även kul att se inspirationen från de japanska dekorelementen, som vågor och moln, från gamla tryck, kimonos och traditionella taueringar m.m, i dekoren på föremålen från M&B och ABL.
Våra båda modemedvetna medarbetare Simco och Gideon sätter därmed vinterns grundfärg för de damer och herrar som verkligen vill vara inne, när de är ute, LJUSBLÅTT.
Du är välkommen till de ljusblås skara prylsnubben!
Det är dags att sätta försommarens grundfärg för de damer och herrar som verkligen vill vara inne, när de är ute, GRÖNT som i SKÖNT!
Visserligen var det prylsnubbens formulering, men så är han trendsetter också.
Vasen är 29,5 cm hög, blankt glaserad i livfull slingerdekor. Signerad P.S. och modellnumret 88. Naggad här och var, men skönheten slätar över de fläckarna.
Det är mycket Møller & Bøgely över den!
Det som ser ut som långt skrapmärke, är i själva verket en diffus återspegling av balkongräcket, som vasen inte fick vara på idag.
Tack, speciellt till prylsnubben för konstnärligt kväde.
Hos signaturer.se finns till formen likadana vaser, fast de har modellnumret 87. Kanske är det bara storleken som skiljer dem från 88:an?
Men annars var det oväntat att få se ABL-monogrammet, istället för något annat danskt vid första påseendet.
Just slingorna har vi pratat om i andra trådar, och måhända vilar ursprunget hos Bindesböll som dekorationsförlaga?
Comment