Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är detta en falsk gris (om dock söt) från Jie?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Är detta en falsk gris (om dock söt) från Jie?

Hittade denna idag i en second hand affär men kan inte hitta några sökresultat på nätet om Jie och grisar. Läste dock på Signaturer.se om falsk Jie märkning och undrar om detta är en sådan falsk gris eller är det en lite mer begränsad upplaga som Jie gjort? Det är ju en stämpel undertill där det övre ordet har tre bokstäver vilket skulle kunna vara Jie och sedan Gantofta...vad tror ni? Uppnosig är den och man blir glad av att titta på den så egentligen spelar det ingen roll men kunde vara roligt att veta. Trevlig kväll/mvh Eric
    Bifogade filer

Etiketten borde vara äkta. Det står inte gantofta på figurerna som tillverkades i Portugal. Men frågan är etiketten är ditsatt i efterhand? Är osäker på om figuren verkligen är Jie. Det är djupstämplingen som inte känns rätt...
    Last edited by Pani; 2017-09-14, 19:38.

Comment

Ursprungligen postat av Pani Visa inlägg
      Etiketten borde vara äkta. Det står inte gantofta på figurerna som tillverkades i Portugal. Men frågan är etiketten är ditsatt i efterhand? Är osäker på om figuren verkligen är Jie. Det är djupstämplingen som inte känns rätt...
      Så knepigt, hoppas någon kan bringa klarhet i det hela....kul med lite klurigheter ändå Tack för din "in-put" Pani

Comment

Ang. grisen
        Det är Maria Ericson som skapat den grisen i mitten av 1970-tal. Den finns i katalogen från 1977, men gjordes ett par år tidigare.
        Under glasyren i undersidan står det instämplat JIE, SWEDEN. Etiketten är nog äkta, men det fanns en uppsjö falska etiketter också

.

Comment

Tack, för klargörandet. Har du möjligen en bild på den stämpeln i dina gömmor? Den ser annorlunda ut än de stämplarna som presenteras på "signaturer.se".

Comment

Jag har en hel redogörelse om stämplar och etiketter i min dator, men den omfattar ett par sidor, så jag kan inte få den hit.
            Men jag kan skicka den via email.

Comment

Väldigt gärna. Skickar privat PM.

Comment

Working...
              X