Hej !
Jag har 3 delar av ett kaffeset Hackefors.Det är mkt vackert i designen tycker jag.Alla delar är i perfekt skick vilket är ganska otroligt då stämpeln anger att det bör vara porslin tillverkat mellan 1929-45.Det känns som folk förr tog bättre hand om sina saker,eller var de rädda att använda det kanske för det var för fint??
Någon stämpel anger Bavaria Tirschenreuth ,och jag antar att det tillverkades i Germany men målades i Linköping!?
Hoppas det finns någon kunnig vad det gäller Hackefors för jag har inte sett en endaste bild på detta kaffeset när jag surfat runt......
-Det jag undrar är namnet på serien/modellen??
-Årtal det tillverkades tex 1933-39
-Har jag rätt i mina antaganden?
-Är det sällsynt? Och i så fall värde om man vill sälja?
-I vilket fall som helst är det mkt vackert tycker jag!
Tacksam för expertsvar på mina Hackeforsfrågor!
Med vänlig hälsning Bergtuna1927
Jag har 3 delar av ett kaffeset Hackefors.Det är mkt vackert i designen tycker jag.Alla delar är i perfekt skick vilket är ganska otroligt då stämpeln anger att det bör vara porslin tillverkat mellan 1929-45.Det känns som folk förr tog bättre hand om sina saker,eller var de rädda att använda det kanske för det var för fint??
Någon stämpel anger Bavaria Tirschenreuth ,och jag antar att det tillverkades i Germany men målades i Linköping!?
Hoppas det finns någon kunnig vad det gäller Hackefors för jag har inte sett en endaste bild på detta kaffeset när jag surfat runt......
-Det jag undrar är namnet på serien/modellen??
-Årtal det tillverkades tex 1933-39
-Har jag rätt i mina antaganden?
-Är det sällsynt? Och i så fall värde om man vill sälja?
-I vilket fall som helst är det mkt vackert tycker jag!
Tacksam för expertsvar på mina Hackeforsfrågor!
Med vänlig hälsning Bergtuna1927
Comment