Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med keramik, vem är fomgivaren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med keramik, vem är fomgivaren?

    Click image for larger version

Name:	Hilda Persson Hjelm 007.JPG
Views:	1
Size:	57,2 KB
ID:	664424 Click image for larger version

Name:	Hilda Persson Hjelm 009.JPG
Views:	1
Size:	47,0 KB
ID:	664425[/QUOTE]

    Hejsan! Jag är ny i forumet och har i stort sett ingen kunskap om keramik men tycker om att gå på loppis och köper det jag tycker är fint het enkelt. Här finns massor av kunskap så jag tänkte passa på att fråga om någon vet om dessa föremål, lite intressant att veta
    Bifogade filer
    Last edited by Maria; 2014-07-21, 19:02.

  • #2
    Ursprungligen postat av Sandro Visa inlägg
    Hejsan! Jag är ny i forumet och har i stort sett ingen kunskap om keramik men tycker om att gå på loppis och köper det jag tycker är fint het enkelt. Här finns massor av kunskap så jag tänkte passa på att fråga om någon vet om dessa föremål, lite intressant att veta
    Jag ser nu att jag nog hamnat i fel forum eftersom det här kanske handlar om Höganäs i detta forum. Skickar i alla fall en bild på den lilla vas som jag tycker är fin med signatur KE. Någon som vet något om den?
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      Tack för uppskattningen, Sandro!

      Tyvärr kan jag inte lämna några upplysningar om de föremål du visar.

      För att börja en ny tråd för att exempelvis fråga om något eller visa någon sak som inte passar in i redan befintliga trådar, så går man, efter att ha loggat in, till den rubrik där tråden skall vara, t.ex. Keramik&Porslin. Sedan gäller det att välja underrubrik, alltså dom som börjar med Gustavsberg och fortsätter med Rörstrand osv. Klicka på lämplig sådan. Därefter ett klick på knappen "Forumverktyg" och sedan "Posta ett nytt ämne". Sedan är det bara att skriva lämplig rubrik till inlägget/tråden och fortsätta med det man vill framföra samt bifoga ev. bild.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Bengt H. Visa inlägg
        Tack för uppskattningen, Sandro!

        Tyvärr kan jag inte lämna några upplysningar om de föremål du visar.

        För att börja en ny tråd för att exempelvis fråga om något eller visa någon sak som inte passar in i redan befintliga trådar, så går man, efter att ha loggat in, till den rubrik där tråden skall vara, t.ex. Keramik&Porslin. Sedan gäller det att välja underrubrik, alltså dom som börjar med Gustavsberg och fortsätter med Rörstrand osv. Klicka på lämplig sådan. Därefter ett klick på knappen "Forumverktyg" och sedan "Posta ett nytt ämne". Sedan är det bara att skriva lämplig rubrik till inlägget/tråden och fortsätta med det man vill framföra samt bifoga ev. bild.
        Ok tack för informationen. Lite vilsen i början

        Comment

        Working...
        X