Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Miniatyr, vem? Claes Thell ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Miniatyr, vem? Claes Thell ?

Det känns lite som Claes Thells Signatur, men jag är osäker. Vad säger ni?
    Tycker den är riktigt läcker hur som helst.

Click image for larger version

Name:	Okänd miniatyr.jpg
Views:	1
Size:	44,4 KB
ID:	658706

Click image for larger version

Name:	Okänd miniatyr1.jpg
Views:	1
Size:	66,5 KB
ID:	658707
    Pes är mitt google.

Who can T(h)ell, probably it´s Claes, eller kanske en lite missad Tanisignatur?

Comment

Jag tror inte det är Claes Thell, men för säkerhets skull kolla med honom info@claesthell.se
      Last edited by Maria; 2013-08-10, 19:02.
      I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
        Who can T(h)ell, probably it´s Claes, eller kanske en lite missad Tanisignatur?
        Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
        Jag tror inte det är Claes Thell, men för säkerhets skull kolla med honom info@claesthell.se
        Tack prylsnubben och maria för inputen. Tani hade jag inte en tanke på, ska se om jag ev kan hitta ngt på google som liknar.
        Passar även på att kontakta Claes. Uppdaterar givetvis om lösningen kommer.
        Pes är mitt google.

Comment

Inte helt omöjligt med en tidig Thell, men jani kan detta bättre än undertecknad.
          Glasyren har ingen ABF-elev rört till.

På avstånd från datorskärmen sagt, Elsa Söderberg skulle ha godkänt alstret såsom sin eget, men nu är det en annans signatur.
          Last edited by Gideon; 2013-08-10, 20:23.

Comment

Elsa Söderberg var faktiskt det jag tänkte när jag först såg den utan att synat signaturen. Tack för inputen Gideon.
            Pes är mitt google.

Comment

Thell tvivlar jag på.
              Det skulle kunna vara Aimo Niemetsvouri (Efternamnet improviserat) som finns här på forumet. Han som har jobbat på Jie.

Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
              Elsa Söderberg var faktiskt det jag tänkte när jag först såg den utan att synat signaturen. Tack för inputen Gideon.
              www.starkeld.com

Comment

Att jag inte tänkte på Aimo!
                Signaturen på ägget http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post228496 stämmer bra överens här och med lyktan i inlägg 76 i samma tråd ser man likheten i formen.
                Då får Aimo verifiera eller förkasta inom kort.

Bra jobbat, Larspeter.

Comment

Hej,
                  jag kan inte bekräfta att jag gjort den. Jag gjorde hundratals minaturer för att prova mina glasyrer på dem, så jag kan faktiskt inte komma ihåg alla. Visst är det något i min stil, men som sagt, jag kan inte bekräfta det.

Comment

Ursprungligen postat av Larspeter Visa inlägg
                    Thell tvivlar jag på.
                    Det skulle kunna vara Aimo Niemetsvouri (Efternamnet improviserat) som finns här på forumet. Han som har jobbat på Jie.
                    Ursprungligen postat av Aimon-34 Visa inlägg
                    Hej,
                    jag kan inte bekräfta att jag gjort den. Jag gjorde hundratals minaturer för att prova mina glasyrer på dem, så jag kan faktiskt inte komma ihåg alla. Visst är det något i min stil, men som sagt, jag kan inte bekräfta det.
                    Tack så mycket för inputen LarsPeter och Aimon.
                    Det ringde heller inte någon klocka åt hos mig gällande att signaturen kunde vara Aimons, imponerade LarsPeter att se detta.
                    Pes är mitt google.

Comment

Working...
                    X