Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tallrikar med märkningen M

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tallrikar med märkningen M

Vet någon vem som gjort dessa tallrikar? De är tunga.
    Vem är M?
    Bifogade filer

Någon som vet? När min man köpte dessa hade säljaren nämt något som liknade Mikelse, Micke eller åt det hållet?
    Är de danska månne?

Comment

Var är de köpta? Går det inte att fråga säljaren igen?

Comment

Min man köpte dessa på Röda Korset och damerna som var till åren gångna sa att det var Mikele... Mikelsen.... Mike.... En ny design???
        Något liknande men vi letar på bokstaven M. men det kanske är en mås som är signaturen.
        De är riktigt tunga, kanske lergods då?
        Jisses så vi googlar

Comment

Kan de ha sagt Mateus? Det är nog det hetaste i keramikväg just nu (för mig rätt obegripligt, men ändå).
          Jag tror dock inte att det är just Mateus, men tallrikarna förbryllar. Baksidan ser ut som billig massproduktion, men framsidan har drag av hantverksmässig tillverkning. Eftersom de är märkta enbart med M så hör nog gods och dekor ihop, vilket gör att jag fortfarande tror det kan vara billig massproduktion som fått extra dekor (snabbt pålagd på en drejskiva) för att kännas lite finare. Längre än så kommer inte jag. Och just avsaknaden av tydlig märkning tycker jag är indikation på att tillverkaren inte är känd.

Comment

Tack för hjälpen!men Mateus är det inte, för de har en helt annan stil. Har svårt att tänka mig att de är s.k billigare tillverkning. De är som sagt tunga och välgjorda. billiga var de inte heller för att vara Röda Korset.Tror att det kan vara en lokal keramiker? Jag skall leta vidare. Måste nog ta en sväng till Röda korset i helgen, bara för att fråga damerna igen.
            tack iaf.

Comment

Working...
            X