Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nån som vet nåt om denna assiett ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nån som vet nåt om denna assiett ?

Det ser ut att vara ett bra porslin i assietten. Den har en guldkant runt om. Möjligen kan
    det vara ett fat till en kopp av nåt slag. Det är helt utan märkning men kanske från 50 talet.
    Ser fram mot att veta mera om assietten
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av radestrom Visa inlägg
    Det ser ut att vara ett bra porslin i assietten. Den har en guldkant runt om. Möjligen kan
    det vara ett fat till en kopp av nåt slag. Det är helt utan märkning men kanske från 50 talet.
    Ser fram mot att veta mera om assietten
    Jag tycker att jag känner igen den och vill attribuera den till en tjeckisk tillverkning från 1920-talet. Det är ett fat till en tekopp.

Comment

Sååå bra , tack

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
      Jag tycker att jag känner igen den och vill attribuera den till en tjeckisk tillverkning från 1920-talet. Det är ett fat till en tekopp.
      Så bra att få veta lite om fatet. Ja det ser mer ut som ett fat än en assiett så jag tror att du har helt rätt om att det hör ihop med en kopp. Vet du om koppen var vanlig på 20 talet?Har du möjligen något namn på den tjeckiska tillverkaren?
      Vet du vad mönstret heter?
      Jag blir glad om du kan svara på någon av mina frågor

Comment

Nej, de serviserna importerades i små serier, namnlösa och som mest med "Czekoslovakia" i botten.

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
          Nej, de serviserna importerades i små serier, namnlösa och som mest med "Czekoslovakia" i botten.
          Tack för att du delar med dig av ditt kunnade

Comment

Working...
          X