Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gissa vem som tillverkat fatet....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gissa vem som tillverkat fatet....

De var länge sedan jag testade av Pesarnas kunskaper. Det är säkert för lätt som vanligt men ändå roligt visa lite olika saker. Säger som travexperten.....LYCKA TILL.
    Bifogade filer
    Last edited by The Ocarinas; 2012-02-06, 22:25.

Fat 1 från vänster är Knut Hallsten, Kvidinge

Fat 4 kanske kan vara Nyman & Nyman, Höganäs
    Last edited by Kaptenen; 2012-02-06, 23:20.

Comment

4-an, ser ut som Ekeby. 3-an kanske Ville Sjöholm.
      Last edited by prylsnubben; 2012-02-06, 23:26.

Comment

1:an tror jag också på Knut Hallsten, 3:tror jag Thomas Anagrius Kvidinge, 2 ett Arvika fat av Samuel J, 4:an kan väl vara ett UE fat.
        Last edited by Maria; 2012-02-07, 10:02.
        I’m a real mean bitch!

Comment

Visst är första fatet från vänster Knut Hallsten. Fatet längst till höger är från Höganäs. Men inte Nyman&Nyman. De två i mitten är inte från Skåne. De är inte från Värmland heller.
          Last edited by The Ocarinas; 2012-02-07, 09:10.

Comment

Då är kanske nr 4 signerat Holm, Höganäs (Åke + Atte).

Comment

Undrar om Kaptenen varit i mitt skåp o vänt på faten...jodå det är signerat Holm Höganäs. Nu har du bara två fat kvar.

Comment

Då drar jag till med Lars Hallstan, Järvsjö keramik på nummer två, och för trean Mimmi Hjoberg-Lundsgård, Färgelanda.

Comment

Oj,nu förstår jag att detta var svårt när de stora "pöjkera" inte tar det. Kan väl ge en ledtråd att båda är signerade med företagsnamn. Dock inte samma.

Comment

Nr 2: Gabriel
                    Nr 3: Nittsjö

Comment

Äntligen kom svaret Nittsjö på trean från vänster,visserligen fel men det var det jag trodde det var när jag såg det i en antikaffär i Motala. Gabriel är inte rätt.

Comment

Törngren på tvåan kanske, för dåligt hämrat för Samuel..............trean, säg Laholm.

Comment

Törngrensfat hade jag tänkt ta med men de blev inte så..Laholm är det inte heller. Ni ska något längre norr ut.

Comment

Nu är det helg så då kollar vi om någon kommer på vem det kan vara som gjort dem.

Comment

Andra fatet från vänster är tillverkat av Töreboda keramik.Kanske inte vad vi är vana att se från den fabriken. Det andra fatet från höger är? Hjo det skulle kunna vara..........
                              Last edited by The Ocarinas; 2012-02-10, 22:37.

Comment

Working...
                              X