Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okänd Hänkelvas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Okänd Hänkelvas

Vet egentligen inte om vi befinner oss i Sverige, men valde att lägga den här.
    Som synes finns en signatur och ev har jag fotat den på fel håll
    Hänkelvasen mäter ca 13-14cm höjd. Hade varit intressant att få er input om vart ni tror den kan höra hemma.
    Bifogade filer
    Pes är mitt google.

Härlig hänkelvas.
    Men kan Du ta några bilder till, med släpljuset åt andra hållet?
    Det är svårläst.
    Först trodde jag mig se Törngren, men antalet bokstäver stämmer inte.

Comment

Det ska jag absolut göra Gideon. Tyvärr har jag packat ihop utrustningen, men ska fota nya bilder imorgon.
      Pes är mitt google.

Comment

Ursäkta sen uppdatering Gideon. Här kommer bilderna som utlovat. Hoppas de kanske hjälper.
        Bifogade filer
        Pes är mitt google.

Comment

Påminner en del om Albert Elfstrand eller möjligen Bror Cederholm. Båda brukar vara pigga på många och svårtydda "krumelurer" under sina alster.

Comment

Ja det har du rätt i prylsnubben. Jag kan dock inte få ihop ngt alls typ av bokstäverna, om det nu är det ,
            L U (O) U D xxxx ngt. Sen kanske det är ngt mongram i mitten? Den äldre generationen skrev ju alltid så fint. Till och med på min tid så var ju skrivstil väldigt viktigt. Det här ser mer ut som att en 90 tallist skulle skrivit som bara suttit framför datorn . Sånt vi kommer få se i framtiden =)

Tänkte lite på blomman. Jag är kass på blommor, men blåsippa kan det väl inte vara då jag får det till 8 blad på denna och blåsippan bara har 7. Utifrån stjälken kanske dock någon ev kan komma på vad det är för blomma. Då kanske man kan gå vidare på landskap eller om den ens är Svensk. Långskott, men allt är möjligt. Lite CSI PES, kanske.
            Pes är mitt google.

Comment

Hallå Wasse, kolla Elfstrand, Sjöbo tråden. Där finns några liknande blommor, kanske inte bladen dock. Men Albert Elfstrand han improviserade friskt han.......

Comment

Håller helt med dig om att likheterna finns där Prylsnubben. Ska forska vidare på det spåret och se om jag kommer vidare. Tack för din input.
                Pes är mitt google.

Comment

***ing kan det vara KG Köping? Men han signerade väl rakt

Comment

Knepigt Nobe då det finns så få objekt och signaturer att jämföra med. Men jag ska absolut även söka vidare på detta spår. Tack för inputen.
                    Pes är mitt google.

Comment

Working...
                    X