Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Upsala Keramik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Upsala Keramik

Här är ett öra som jag vill att Polsson studerar nogsamt. Korrelationen och proportionerna mellan keramikföremålets tyngd och storlek och örats bärighet är här enligt min mening optimal.
    Dessutom får vi på köpet en mycket ovanlig etikett som bara fanns under en kort övergångsperiod då Upsala-Ekeby köpt upp keramiktillverkningen på St. Erik 1937-38.
    Etketten säger, St Erik, Keramik, UK (Upsala Keramik).
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
    Här är ett öra som jag vill att Polsson studerar nogsamt. Korrelationen och proportionerna mellan keramikföremålets tyngd och storlek och örats bärighet är här enligt min mening optimal.
    Dessutom får vi på köpet en mycket ovanlig etikett som bara fanns under en kort övergångsperiod då Upsala-Ekeby köpt upp keramiktillverkningen på St. Erik 1937-38.
    Etketten säger, St Erik, Keramik, UK (Upsala Keramik).
    Jag säger som ordspråket: "Små ljusstakar har också öron!"
    p-son

Comment

Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
      Jag säger som ordspråket: "Små ljusstakar har också öron!"
      I detta fallet får man nästan vända på ordspråket: Även öron kan ha ljusstakar. Hållfastheten däremot Polsson, notera att örat även vilar mot underlaget dvs"fatet". Där är det inte tal om örsprång och avknoppade (avhoppade) öron. Med sådana öron hade aldrig Frans-Bernhard behövt ha någon beige period, vilket ju vid närmare eftertanke hade varit tråkigt, inte minst för mig själv, men ändå.........

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
        I detta fallet får man nästan vända på ordspråket: Även öron kan ha ljusstakar. Hållfastheten däremot Polsson, notera att örat även vilar mot underlaget dvs"fatet". Där är det inte tal om örsprång och avknoppade (avhoppade) öron. Med sådana öron hade aldrig Frans-Bernhard behövt ha någon beige period, vilket ju vid närmare eftertanke hade varit tråkigt, inte minst för mig själv, men ändå.........
        Noterar att det är ett grönt öra och då kommer jag att tänka på två öron, fast röda. Så här var det:

Den allmänt kände, disträe ungkarlen kom till arbetet varvid en uppmärksam arbetskamrat frågade:
        -Varför är du röd på det högra örat?
        - Jag stod och strök när telefonen ringde och tog fel.
        -Jamen, du är ju lika röd på det andra örat, fortsatte arbetskamraten.
        - Ja, jag var ju tvungen att ringa till sjukhuset efteråt.
        Last edited by Polsson; 2012-01-05, 18:32.
        p-son

Comment

Fick svar från Grödinge idag om etiketten. Dom hade 1, säger ETT föremål med den etiketten. Det har jag också i mitt museum.

Comment

Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
            Noterar att det är ett grönt öra och då kommer jag att tänka på två öron, fast röda. Så här var det:

Den allmänt kände, disträe ungkarlen kom till arbetet varvid en uppmärksam arbetskamrat frågade:
            -Varför är du röd på det högra örat?
            - Jag stod och strök när telefonen ringde och tog fel.
            -Jamen, du är ju lika röd på det andra örat, fortsatte arbetskamraten.
            - Ja, jag var ju tvungen att ringa till sjukhuset efteråt.
            Hallå,
            Riktigt kul historia, älskar den typen av humor. Bjud på mera...
            So long...

Comment

Jag som tänkte att jag äntligen skulle få någon kommentar om den ovanliga etiketten, men icke sa Nicke.

Comment

Working...
              X