Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Arvikakeramik och Örebrokeramik/fajans, en liten hjälp, var finner ni sånt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Arvikakeramik och Örebrokeramik/fajans, en liten hjälp, var finner ni sånt

Vi dokumenterar om Örebrokeramik/fajans, o det är så mkt snyggt, det måste vara på

auktioner ni finner sådana ting eller loppis ??

Och nu dokumenteras det om Arvikakeramik, verkar intressant historia bakåt i tiden o boken av Barbro Larsson kanske man ska köpa, men samma där, den enda jag känner vid namn är Hilma J-Hjälm(hjärnsläpp på första efternamnet), hennes lilla vas var

faktiskt på Tradera en gång, men googlar man, så har hon i mitt tycke gjort skålar, vasar

t ngt extra, ett smycke. Kollade upp priserna på auktionerna o det var inte loppis !!

Kan någon dela med sig ett litet tips, råd ex till Örebrokeramiken, hur hittar ni ?????????

Hej igen! Arvikakeramik av nyare datum finns ibland till låga priser på Tradera och olika antikmässor. Hilma Persson Hjelm och några andra eftertraktade keramiker dyker upp på Tradera, Bukowskis Market m fl nätauktioner och mässor ibland, men de brukar gå för ett antal hundralappar eller någon gång tusenlappar.

Örebrokeramik är vad jag vet är ganska sällsynt, men säljs på samma sätt som ovan.

Om man har extrem tur eller dammsuger alla loppisar hela tiden kan man ju hitta ovanstående även där.

Comment

Tack Rosa

Tack för att du svarar, o jag tänkte väl, att det kunde vara på det viset, men

då måste en del ha väldig tur. Jag tänker på Örebro keramik/fajansen, som

jag såg det hade många många av dessa alster, men det är det vanliga sättet då ??

Då vet jag

Comment

Working...
      X