Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem signerar så här?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vem signerar så här?

Hej!

Som sagt, är det någon som vet vems signatur det är? Dekoren är "utskuren", inte påmålad. Ledsen för världshistoriens sämsta bilder!

MvH
    Emi
    Bifogade filer

Vasens karvade dekor ser inte så värst svensk ut, utan första intrycket är att den är från något av balkan-länderna. Men å andra sidan kan man intala sig att det är lite arvikastuk, eller allmoge a la 1930-40tal.
    Ska vi vara kvar i Sverige, så har vi en som signerade SG (S. G. Carlsson, verksam hos Rörstrand på 1950/60talen), men den här är tillverkad i egen verkstad.
    Sen finns ett långskott hos en kakelugnsmakare Sven Gustafsson, född 1845, och han känns lite väl gammal för den här blanka vasen.

Andra får hjälpa till att spåna på.

Comment

Tack för svaret! Själv vet jag varken ut eller in, men jag får nog ändå svenskvibbar när jag håller i den.

MvH
      Emil

Comment

Ska försöka leta initialerna, men det som fascinerar mig först är att "sinaturen är in karvad, inte påmålad" för den ser ju verkligen ut som maffigt påmålad.

Men--intet

Ska ut på nät o porslinsbok för att försöka hitta din signatör eller bruk

Lycka till under tiden

Comment

Working...
        X