Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas signerad W?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vas signerad W?

Vem kan ha signerat denna vas? Tror det ska vara ett W men är inte tvärsäker så jag skickar med en bild med signaturen vänd.
    Bifogade filer

Är det någon som vet hur Br. Walldèns (Skottorp) signering med bara W ser ut ? Långskott,men en början. Troligtvis stolpe ut !
    mvh

Comment

Ursprungligen postat av Berth Visa inlägg
      Är det någon som vet hur Br. Walldèns (Skottorp) signering med bara W ser ut ? Långskott,men en början. Troligtvis stolpe ut !
      mvh
      Det finns ett fullsignerat efternamn avbildat i Nyströms stämpelbok, men W:et där är inte så likt. Men det var ett bra skott iallafall.

Det finns fler W-gåtor och uppslag här, men inget spår har klarnat än: http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post157568

Comment

Någonstans har jag läst att man även signerade med ett W eller hela namnet innan man lade till Skottorps stengods.
        mvh

Comment

Det stämmer Berth, det står i Nyströms Svensk keramik under 1900-talet.

Men jag tror inte på Walldén. Jag ser ofta keramik från Skottorp. Skottorp (rund stämpel) Walldén (skrivstil ristat) är nog den vanligaste förekommande.

Comment

Jag har också undrat över den här signaturen tidigare men inte fått någon klarhet.
            ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
              Jag har också undrat över den här signaturen tidigare men inte fått någon klarhet.
              http://precisensan.com/antikforum/sh...p?5459-Sign-VV
              Har tittat på länken som brodertuck nämnde.Nog är de lika signaturerna.

Comment

Jag har tidigare föreslagit en dansk som hette/heter nåt i stil med Willi Mugge. Den nedlagda nätbutiken simplymodern i Köpenhamn har haft en grej med den signaturen och det namnet.
                www.starkeld.com

Comment

Ursprungligen postat av Larspeter Visa inlägg
                  Jag har tidigare föreslagit en dansk som hette/heter nåt i stil med Willi Mugge. Den nedlagda nätbutiken simplymodern i Köpenhamn har haft en grej med den signaturen och det namnet.
                  Är det denna du tänker på? MUGGE WILLE-NIELSEN, sign MWN.
                  Under vilken period är dessa alster gjorda, tror ni?

Comment

Working...
                  X