Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carl Cunningham-Cole - engelsmannen i Algutsboda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

I mina ögon är det utan tvekan Carl och då den handskrivna CCC märkningen. Sen blir det lite mer jobbigt. Kanske 08 och därefter S = 2008 och Sweden.

Stort grattis. Tycker den var riktigt läcker, som mycket annat från Carl =)
    Pes är mitt google.

Comment

Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg

Visserligen ligger buden på 1000 kronor redan, auktionen är den 28.12, men titta kan man ju alltid och köpa om man vill och kan.

Håll tillgodo Wasistdas med flera!
      Är det månne PES som gör att priserna äntligen blivit anständiga för CCC
      men
      för höga för mig, denna gången

Comment

Ursprungligen postat av Larspeter Visa inlägg
        Detta blev i dag min första CCC. För det måste det väl vara va?
        Riktigt häftig !!!!! Grattis

Comment

Riktigt fina vaser, jag kan bara säga att jag är avundsjuk och ser fram emot när jag ska hitta min första CCC vas eller skål.
          I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av jani Visa inlägg
            Är det månne PES som gör att priserna äntligen blivit anständiga för CCC
            men
            för höga för mig, denna gången
            Ja, kanske det Jani. Den stora urnan gick för 2600 och fatet för över 4000, plus avgifter. Men det var riktigt häftiga pjäser, särskilt fatet.

Wasistdas, vad skulle motsvarande bjässar kosta hemma hos CCC tror du? Min gissning är mer än det dubbla.
            www.starkeld.com

Comment

Ursprungligen postat av Larspeter Visa inlägg
              Wasistdas, vad skulle motsvarande bjässar kosta hemma hos CCC tror du? Min gissning är mer än det dubbla.
              Fatet var riktigt häftigt och jag skulle vara förvånad om Carl hade sålt det för under 10 000:-. Jag tror nog på ganska så mycket mer faktiskt. Vet att vissa fat ligger på uppemot 30-50 000 beroende på storlek, glasyr osv. Men så är det ju också en ofantlig massa tid nerlagt ibland. Och faten är så sjukt vackra, svårt att beskriva men när man väl ser dem så är det lite "wow" upplevelse.

Urnan är svårt att sia om. Har dock sett en annan ute hos Carl med blå glasyr och dock mindre som ligger runt 5000 :-
              Pes är mitt google.

Comment

En liten skål som fyndades i helgen.
                Bifogade filer
                Pes är mitt google.

Comment

Riktigt läcker Wasse, japansk enkelhet och elegans i sin framtoning, vilken samling Du börjar få. Bara att gratulera.

Comment

Stort tack Prylsnubben. Ja samlingen börjar öka, vilket beror på att Carl är så okänd i Sverige och Småland. På ett sätt bra för mig, om man får vara lite ego eftersom hans föremål då trillar ut på diverse loppisar lite oftare och att man har turen att hitta dem. På ett annat sätt är det dock synd.
                    Han är även den enda keramikern som jag köpt keramik ifrån. Tycker det är lite häftigt att kunna göra detta. Och även om det endast är små vaser så är det alltid ngt. Man har tyvärr inte råd att köpa de objekten man skulle vilja.
                    Pes är mitt google.

Comment

Det här fatet fyndades i helgen. Längst ner i en hög av fat, vilket förmodligen gjorde att ingen sett det. Tycker själv att glasyren är riktigt levande, särskilt till höger där det ser ut lite som lava som rinner. Glad blev jag iallafall

Fatet mäter hela 38cm i diameter. Signerat undertill "Carl Cunningham Cole S 1974"
                      Bifogade filer
                      Pes är mitt google.

Comment

Grattis!

Läckert att Carl har brutit av med den gråaaktiga glasyren på en del av brättet.

Comment

Stort tack Kaptenen. Ja det förhöjde övrigt på fatet en del. Det är synd att jag inte riktigt fick till bilden då jag ville framhäva även hur tjock glasyren är. Tyvärr gick intr fatet in i fototältet.
                          Pes är mitt google.

Comment

Varför bor jag i Skåne? Småland hade varit bättre där växer det CCC på trän
                            I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                              Varför bor jag i Skåne? Småland hade varit bättre där växer det CCC på trän
                              Det är för att alla bara bryr sig om glas här
                              Pes är mitt google.

Comment

Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
                                Det är för att alla bara bryr sig om glas här
                                Ha ha ha - nu förstår jag varför. Bra poäng!

Men Du är verkligen att gratulera. Mäktig och närmast psykedelisk i glasyrfärgerna.
                                En sådan sak behöver spotlights på sig, för att komma till sin fulla rätt.

Comment

Working...
                                X