Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Syco
Collapse
X
-
Tur att den hade etikett för annars hade jag sagt Siv Jacob för Syco. Jag såg en likadan vas på loppis med etikett (Syco, design Siv Jacob) i helgen, som den i länken.
Comment
-
Ja, utan etikett hade jag varit helt lost faktiskt. Jag har faktiskt inte sett signeringen för syco på detta sättet innan heller, så det var kul.Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inläggTur att den hade etikett för annars hade jag sagt Siv Jacob för Syco. Jag såg en likadan vas på loppis med etikett (Syco, design Siv Jacob) i helgen, som den i länken.
http://www.antikvarlden.se/vas-syco.aspx?article=17773Pes är mitt google.
Comment
-
Syco men vem har designat denna??
Hitta denna idag på väg hem för en 10:a .
Vet inte ens varför jag tog med den hem, en väggtallrik!.. måste varit sommarvärmen
Upptäckte att det fanns väldigt lite Information om Syco ute på nätet.
Vill någon vänlig eller ovänlig tala om vilken designer som är bakom denna...
Tacksam för alla funderingar och svar
Comment
-
Jag lovar att jag i varje fall inte skall vara ovänlig, men till så stor hjälp vet jag inte om jag kan vara.
Emellertid så hittar jag i några blad från Strömstads museum upplysningen om att Syco använde den ljusgula etiketten under 1950-talet, och den bruna under 1960-talet.
Under 1950-talet var det nog Olle Alberius som var den framträdande formgivaren hos Syco, men troligtvis användes en del formgivning även från norska AWF och kanske även från annat håll.
Comment
-
Tack för ert svar,
Fick man lära lite om etiketten, Tack
Tycker inte att denna liknar något som Olle Alberius har gjort,
det finns så lite med Olle Alberius för syco keramik på nätet att det kanske är fel att dra slutsatser.
hur vanligt är det att en keramiker byter "stil"?
Man kanske borde samla in och ha ett nytt museum med Syco som man dokumenterar på nätet..
Synd om Syco..
Comment
-
Då jag är ny PES användare, har jag lite problem med sökmotorn, men det går att googla syco+precis en sån
Tack så mycket för tipsen, jag hitta några trådar om syco här, jag blev lite klokare men det hjälpte inte mig att fastställa designern.
hitta en genomskinlig lapp tror det är prislapp det står 725 väldigt suddigt..
Kan man verkligen begära så mycket för denna eller är det något annat det handlar om?
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Puffar upp frågan med hopp om hjälp
Ursprungligen postat av luchur Visa inläggDenna lilla sötnos var bara tvungen att följa med hem. Längd 10 cm med nån blyertsmärkning under tassen. Den känns bekant men minnesbanken vägrar släppa ifrån sig någon matnyttig info
Nån som känner igen den och vet varifrån den kommer?
[ATTACH]95621[/ATTACH][ATTACH]95619[/ATTACH][ATTACH]95620[/ATTACH]Last edited by simco; 2011-08-07, 20:09. Anledning: infogat "quote" för att kunna koppla inlägget till objektet.
Comment
-
Med frågetecken snarare än utropstecken så L Hjort? Vill minnas att jag sett någon åtminstone någon liknande...Ursprungligen postat av luchur Visa inläggPuffar upp frågan med hopp om hjälp
M.v.h.
Comment
Comment