Denna lilla vasen stod på en hylla bredvid Söderbergvasen som jag har på en annan tråd.. Den känns äldre men jag vet inte..kan någon hjälpa mig??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
En gammal rackare? [ID: Ragnar Andersson, Ålgården, Arvika]
Collapse
X
-
Ja, runt 1920 är den förmodligen drejad och med sgrafferad dekor. Den rödbrännande leran skulle kunna peka på Sverige. Jag och förmodligen många med mig skulle vilja se hela bottnen. Jag läser första bokstaven som R och kanske ett mycket slarvigt A. Ska strecken framför R läsas blir det då IRA.
-
Tack Kaptenen..då var min känsla rätt då.. Jag ska ta en bättre bild på botten o försöka få in den i morgon.. Jag har problem med att få in bilder då jag måste krympa dem o jag e inte så bra på sånt.. Det e därför jag ofta använder collage för då behöver bilderna inte minskas..
Comment
-
Kan det vara Ragnar Andersson Ålgården Arvika. Han signerade med ett R men
kan han ha signerat RA när han gick i lära hos sin far Martin Andersson MA. Han arbetade i samma stil som sin far och Martin gjorde mycket med den svarta glasyren runt Kanten på koppar och vaser
Mvh
Bengt
Comment
-
Det låter mycket troligt tycker jagUrsprungligen postat av nobe Visa inläggKan det vara Ragnar Andersson Ålgården Arvika. Han signerade med ett R men
kan han ha signerat RA när han gick i lära hos sin far Martin Andersson MA. Han arbetade i samma stil som sin far och Martin gjorde mycket med den svarta glasyren runt Kanten på koppar och vaser
Mvh
Bengt
.
Comment
Comment