Den här 99-åringen gillar jag, fyndades som anonym i helgen. Traditionell men jugendanpassad i formen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sparbössa i Jugend
Collapse
X
-
Last edited by prylsnubben; 2010-09-20, 20:35.
-
Det kan tyckas att prylsnubben fått Böving på hjärnan, men i det här fallet har han för bövelen verkligen rätt.
Väldigt fin sparbössa, Rolf, och det känns som att det inte var med många minuter mina fingrar missade att lägga rabarber på den.
Du nämnde tidigare två marmorerade AJ-tillbringare i en monter, och dem såg jag innan jag var tvungen att att gå till närmaste bankomat. Väl tillbaka var det bara en kvar bredvid höganäs-ufot.
Nånstans gick vi om varandra...
Att markera med År 1911, låter nästan som som att Riborg gjorde en varje år?
Comment
-
Tiddelitam, tiddelitam......ett rätt varje år, hum, hum. Vi kan våra grejer Nalle puh och jag.Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggDet kan tyckas att prylsnubben fått Böving på hjärnan, men i det här fallet har han för bövelen verkligen rätt.
Väldigt fin sparbössa, Rolf, och det känns som att det inte var med många minuter mina fingrar missade att lägga rabarber på den.
Du nämnde tidigare två marmorerade AJ-tillbringare i en monter, och dem såg jag innan jag var tvungen att att gå till närmaste bankomat. Väl tillbaka var det bara en kvar bredvid höganäs-ufot.
Last edited by prylsnubben; 2010-09-20, 22:22.
Comment
-
Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggTiddelitam, tiddelitam......ett rätt varje år, hum, hum. Vi kan våra grejer Nalle puh och jag.
Men vad står det för övrigt - 279?
Om inte Nalle Puh vet så kanske Ior?
Comment
-
Öh, öh...........k a n s k e............öh......?? s....tår, 27g honingUrsprungligen postat av Gideon Visa inlägg
Men vad står det för övrigt - 279?
Om inte Nalle Puh vet så kanske Ior?
.
Comment
-
Den där fina saken klämde jag också på, men fick inte grepp om märkningen. Tur att den kom i goda händer, grattis!Ursprungligen postat av Rolf J Visa inläggDen här 99-åringen gillar jag, fyndades som anonym i helgen. Traditionell men jugendanpassad i formen.
Comment
-
Ja här hade man nog turen att vara först ;-), kul om det är en Böving!Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggDet kan tyckas att prylsnubben fått Böving på hjärnan, men i det här fallet har han för bövelen verkligen rätt.
Båda tillbringarna fanns på hyllan när jag gick, kanske jag hade gått innan?
Funderade också på den gulbruna du visat, lämnade säkert en hel del fingeravtryck, var tillbaka och lyfte, vred och vände på den några gånger.
Gillade också den trevliga norska vasen som skymtar nere till vänster på en av bilderna från Jans monter.
Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggÖh, öh...........k a n s k e............öh......?? s....tår, 27g honing
.
Heja Nalle Puh och Ior… 27g honing får det bli 
Tack, och tack för att du sparade den Rosa, var såld på direkten så den hade säkert fått följa med utan märkning.Ursprungligen postat av Rosa Visa inläggDen där fina saken klämde jag också på, men fick inte grepp om märkningen. Tur att den kom i goda händer, grattis!
Absolut ;-)Ursprungligen postat av Andres Visa inläggVilken tur att vi alla här på PES inte fiskar i samma vatten.....
Comment
-
Mina fingeravtryck sitter även på den norska vasenUrsprungligen postat av Rolf J Visa inlägg......Gillade också den trevliga norska vasen som skymtar nere till vänster på en av bilderna från Jans monter.........
Tack, och tack för att du sparade den Rosa, var såld på direkten så den hade säkert fått följa med utan märkning....
. Har dock tillfälligt köpstopp på keramik, men det går nog över snart.
Sparbössan är verkligen charmig! Jag har funderat på om det var meningen att man skulle slå sönder de fina sparbössorna när man fyllt dem. Korkad fråga kanske, hur får man annars ut pengarna. Hur som helst är det tur att några finns sparade åt eftervärlden.
Länk till tråden om mässan i Frihamnen med Gideons trevliga bilder (om någon missat den):
http://www.precisensan.com/antikforu...10&postcount=3
Comment
-
Bättre sent….Ursprungligen postat av Rosa Visa inläggJag har funderat på om det var meningen att man skulle slå sönder de fina sparbössorna när man fyllt dem....
Har inte svaret men tror säkert att man var rädd om dom.
Kommer ihåg att när man skulle räkna pengarna som låg och skramlade i botten på spargrisen så funkade det bra att pilla med en kniv samtidigt som man vickade den fram och tillbaka – tog ett tag men mynten ramlade ur
Comment
Comment