Har en karott med handtag från Jie signerad MT. Nån som vet vem MT är?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp med signatur Jie
Collapse
X
-
Hon är en han!Ursprungligen postat av Mr.Hoffa Visa inläggJag skulle kunna fråga AIMO Nietosvouri som har skapat över 1400 objekt för JIE.
Jag har den stora lyxen att få meila och få meil av henne.
Och det är honom Gideon menar med Aimon-34
Comment
-
Hej
Jag kan tyvärr inte svara på den frågan, vem. På 50-talet, när man än handdekorerade faten, fanns det ett antal dekoratriser i fabriken. Jag känner några till namnen, men ingen med MT. Det fanns trogna medhjälpare som stannade åravis, men de flesta var där bara en kort tid.
Det finns tyvärr inga dokument kvar från den tiden, så jag har haft svår puzzel att lösa frågor, med alla de olika uppgifter jag fått. Men väldigt intressant.
Jag har i dag ca 5000 bilder av Jies produktion, hundratals av broschyrer, tidningsartiklar och annonser, nu försöker jag bara organisera det hela så att någon kan ha nytta av det.
Comment
-
Jag fick svar direkt av AIMO.
Tavlan heter "Ramona" och är gjord 1967 av Sys Marstrand, som egentligen bara gjorde denna tavlan och ett par lampfötter.
Denna tavlan gjordes egentligen bara i blå glasyr, men den gjordes i andra färger också som såldes som provex. i fabriksboden.
Allt enligt Aimo Nietosvuori, signatur AIMO på så många underbara JIE-tavlor.
Hoppas att du blev nöjd med svaret. Jag har redan tackat Aimo, hon är en enorm kunskapsbank som hjälpt mig många gånger och alltid varit snäll och svarat på mina meil.
Comment
-
Avvaktar med spänning lösning på gåtan.Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägghur går detta ihop???????????????
Comment
-
Comment
Comment