Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Triller Tobo

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Triller Tobo

Hej på er!
    Undrar om denna är ovanlig i form och färg.
    Har googlat runt på sidor men inte hittat just denna.
    Den är 13 cm hög.
    Var är bäst att sälja den, kvalitetsauktion eller tradera?
    mvh och tack på förhand!
    Bifogade filer

Det närmsta jag sett som jämförelse...

Såg den här Triller:n för ett par veckor sedan, lite blåare i färgen och lite större. Pris 3.900:-

/Thomas
    Bifogade filer

Comment

Alla är ovanliga i den bemärkelsen att de inte är serietillverkade... Storlek, färg och form tycks vara avgörande för priset, som dock aldrig verkar bli särskilt lågt.

Comment

Hejsan!
        Har tänkt sälja den men var är bäst tror ni?
        mvh

Comment

Tradera har väl både fördelar och nackdelar.

Fördelen är att du slipper auktionsfirmans avgift + att du når en större kundkrets.

Nackdelen är väl i första hand att ordna frakten på ett tillfreds-ställande sätt.
          Personligen har jag råkat ut för trasigt gods 3 gånger via posten.
          Kan förstås även bero på att det var dåligt emballerat men det är nog inte alla gånger personalen bryr sig även om det står "Aktas Glas !" i stor röd text.

Alt. går det förstås att lösa genom att köparen hämtar vasen hos dig.....

Comment

Nej, posten bryr sig inte alls. De har automatisk sortering och kan inte specialbehandla enstaka paket. De har dessutom friskrivit dig från allt ansvar. De vill att alla paket ska kunna tåla ett fall från 1 meters höjd för att vara bra packade, dessutom kontrar de med att "om det går sönder så var det inte rätt packat". Man MÅSTE packa väl för posten!

Comment

Jag har aldrig skickat något som gått sönder dock fått trasiga saker för undermåligt packeterat av avsändaren.

Min Posten personal sa att paket skall tåla att 35kg paket faller på det dvs alla paket blandat och töms tillsammans stora som små.

Om jag skulle sälja denna Triller Tobo vasen så hade det blivit på Tradera.
              Tosig i Vaser - [MP Antik & Design]

Comment

Hej igen!
                Vet någon när min vas är gjord ungefär? Är det harpälsglasyr?
                Kommer lägga ut den på tradera , man kanske skall ha reservationspris på en sådan här sak?
                mvh

Comment

Ursprungligen postat av LingonLisa Visa inlägg
                  Hej igen!
                  Vet någon när min vas är gjord ungefär? Är det harpälsglasyr?
                  Kommer lägga ut den på tradera , man kanske skall ha reservationspris på en sådan här sak?
                  mvh
                  Lägg ett pris du vill tänkas ha för den direkt istället..inte "köp nu" utan ett minimum.
                  Tosig i Vaser - [MP Antik & Design]

Comment

Med en sån här vas, som nog slutar på lite över tusenlappen eller något mer på Tradera, skulle nog den vane köparen föredra Bussgods.

Comment

Hej!
                      Kommer lägga ut den på tradden för inköpspris. Vet ingen när den ungefär den är gjord? Är det en 50-talare? Vill ju ha så mycket info jag kan. Visste på direkten att jag gjort ett litet fynd men jag hoppas den hamnar på rätt ställe.
                      Det konstiga är att på loppisen jag köpte denna så stod den på en plats i 4 timmar innan jag vände på den och såg vad det var. Egentligen ska inte sådana här fina saker ens vara på en bakluckeloppis.
                      mvh

Comment

Nej, det är inte harpälsglasyr. "Svart glasyr" duger fint!
                        Jag tycker absolut att det bör finnas fynd på loppisar!
                        Har ingen aning om när den är gjort, tyvärr.

Comment

Just att man inte tror att det skall finnas sånt här på bakluckeloppis gör ju att det får stå kvar ganska länge. Sen måste man ju faktiskt vara lite kunnig på keramik för att kunna säga vad det är, den här signaturen säger ju inte lika mycket som exempelvis studiohanden som "alla" känner till. Har själv hittat två stycken Agne Aronsson på liknande sätt.
                          ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Den här skall ju inte vara på en loppis men den var det och jag betalade glatt det han ville ha. Hela 5 kr fick jag betala. Hoppas han aldrig får veta vad han sålde.
                            mvh

Comment

Tobo

När jag var på väg att starta tråden för att fråga om vasen visste jag ingenting, så jag tänkte att jag först skulle titta runt lite och upptäcker att jag har kanske något som är mer än en dussinvara. Hade ingen aning om vasen tidigare. Nu behöver jag inte fråga så mycket som jag tänkt men lite om från vilken tid den kommer skulle vara intressant, vad jag kan minnas så har den anhörig jag ärvt den av, haft den länge, mycket länge känns det som. Jag kan inte tyda vad som står ovanför Tobo.Tacksam för lite allmänninfo om denna.
                              Något om måtten: Höjd 18cm Diameter 15cm vid tjockaste stället.
                              Bifogade filer
                              Last edited by Börje; 2010-04-22, 13:28.

Comment

Working...
                              X