Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tekanna-vem ? [ID: Willy Wessely, Gefle]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
    Är vi nere på Eugen Trost?
    Det är inte Trost men Trost började 1922 (enligt tillgänglig litteratur är bäst att säga, annars kommer Gideon med något annat och smäller oss på fingrarna) och var samtida under något år.

Comment

Hittillsvarande förslag :

Gabriel Burmeister
      Sala
      Allan Ebeling
      Wilhelm Kåge
      Rörstrand
      Arthur Percy
      Dansk
      Maggie Wibom
      Helmer Ringström
      Anna-Lisa Thomson
      S-E Skawonius
      Georg Asplund
      Eugen Trost
      Bifogade filer

Comment

Algot Eriksson 1917 enl boken.

Comment

Det är bra Kolmårdstrollet, Du är värd en eloge. Men tyvärr är det inte rätt. Rätt årtal är 1923, samma år som Percy kom till Gefle.
          Detta år slutade vår person, men en del dekorer lever vidare i varje fall in på 40-talet har jag sett.
          Så en tråkig surprise. Personen finns inte med i Bengt Nystöms bok.

Comment

Då får man leta på annat ställe. Willy Wessely?
            Last edited by Kolmårdstrollet; 2010-03-25, 17:20.

Comment

Jag tycker att DU är den VÄRDIGASTE SEGRAREN på mycket länge.

Han står bl.a för dekoren Tokio från Gefle som är hyfsat vanlig.
              GRATTIS
              Bifogade filer

Comment

Tack så mycketLite envis måste man vara. Har aldrig hört talas om denna Willy men nu har jag lärt mig nåt nytt.

Comment

Oj då. Det är första gången jag sett något av honom. Kul sak. Men om man utgår från Tokio så går det ju inte att se några gemensamma drag alls(möjligen de korslagda strecken). Jag tror att Tokio var för mycket stilkopia för att han skulle få blomma ut.

Jo, jag trodde nog att det var Percy. Den här kannan är vanligast i dekoren Karneval, eller emaljfond.

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
                    Oj då. Det är första gången jag sett något av honom. Kul sak. Men om man utgår från Tokio så går det ju inte att se några gemensamma drag alls(möjligen de korslagda strecken). Jag tror att Tokio var för mycket stilkopia för att han skulle få blomma ut.

Jo, jag trodde nog att det var Percy. Den här kannan är vanligast i dekoren Karneval, eller emaljfond.
                    http://www.precisensan.com/antikforu...ead.php?t=4705
                    Jag hade den ett bra tag innan jag listade ut vem som gjort dekoren. Tycker den har en hel del av Percy över sig. Eftersom Willy Wessely slutade 1923 och Percy började 1923 undrar man vem som inspirerat vem.
                    Tack till Er ALLA för visat intresse

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg

http://www.precisensan.com/antikforu...ead.php?t=4705
                      PS. Lustigt att det inte finns någon modellbeteckning (K) instämplad på min kanna. Ingenting "what so ever".

Comment

Också nytt för mig.
                        Måleriet ser verkligen ut som något av Eva Jancke-Björk, men det kunde man ju inte säga i början...

Comment

Working...
                        X