Fyra av dessa Designhuset-pluntor fick jag av en god vän för något år sedan och den femte, den gröndekorerade, köpte jag själv. Som synes är tre av dem signerade av Stålhane själv. Pluntorna är formgjutna och inhandlades för spottstyvrar. Vad som förbryllar mig är att de tre dekorerade med bland annat kobolt, håller sån hög klass vad gäller "måleriet". Eftersom de dessutom är signerade av Stålhane själv, får jag tanken att han kommer ner i verkstaden, tar en handfull vita pluntor och dekorer dem flyhänt. Om de med andra ord är unika eller ej, kan endast eventuella PES:are svara på. Den gröna pluntan har Trelleborgs hamninlopp på den ena sidan och Rugen (ska vara prickar över U:et)/Sassnitz på den andra.
Tro nu inte för allt i världen att de bara står i en hylla och samlar damm, nej, nej, nej! När jag är på fest fyller jag en av de signerade med Ålborgs Julakvavit och briljerar bland keramikokunniga gäster. På något sätt smakar akvaviten bättre tack vare designen.
Att jag är måttlig med spriten framgår klart när jag nämner måtten på pluntorna: 8,5x9x2,5 cm.
Färgerna på fotona är inte helt ok, flaskorna är vita i verkligheten.
Tro nu inte för allt i världen att de bara står i en hylla och samlar damm, nej, nej, nej! När jag är på fest fyller jag en av de signerade med Ålborgs Julakvavit och briljerar bland keramikokunniga gäster. På något sätt smakar akvaviten bättre tack vare designen.
Att jag är måttlig med spriten framgår klart när jag nämner måtten på pluntorna: 8,5x9x2,5 cm.Färgerna på fotona är inte helt ok, flaskorna är vita i verkligheten.

Comment