Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allmoge Julspecial

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Allmoge Julspecial

nr 11: 5:e bokstaven (endast för Gideon)
    Bifogade filer
    Last edited by Polsson; 2009-12-23, 20:08.
    p-son

Det torde bli GOD JULAFTON.
    Men isåfall är en och annan bokstav felräknad...
    Högst detsamma tillönskar jag er, i vilket fall som helst!

Hm, det blev elva bokstäver det där.
    Glömde Du inte en keramikpjäs till, Polsson?
    Last edited by Gideon; 2009-12-23, 19:52.

Comment

Det var ett slag under drejskivan, Polsson...!
      Jag kontrar med att be om att få enkelt ord på sju bokstäver till vår högtid, med denna bild.
      Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
        Jag kontrar med att be om att få enkelt ord på sju bokstäver till vår högtid, med denna bild.
        Är detta en släktning till din bild?
        Bifogade filer
        Last edited by Polsson; 2009-12-23, 21:34.
        p-son

Comment

Hellre då en sån här som är HEL!

Gideon
          (som för övrigt inte har tid med detta trassel utan är frustrerat upptagen av prassel till 22 små paket...)
          Bifogade filer

Comment

Farligt snygg bock Gideon! Dansk?
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
              Farligt snygg bock Gideon! Dansk?
              Japp. Daniel Andersen i högform, som håller med om att Polsson ska stångas i lämplig region för sin gissningstävlan.
              Han flyttade ju den till säkrare mark, för att jag skulle hålla tyst.
              Bäähh.

Comment

Japp. Daniel Andersen i högform, som håller med om att Polsson ska stångas i lämplig region för sin gissningstävlan.
                Han flyttade ju den till säkrare mark, för att jag skulle hålla tyst.
                Bäähh.
                Kan han, Polsson, va så djävli?:
                Har vi inte allemansrätten?
                Last edited by Polsson; 2009-12-24, 15:49.
                p-son

Comment

Allemansrätten gäller för alla, till viss begränsad del - enligt trelleborgsk lagrum.
                  Har jag förstått.
                  Lergodskulan nedan kommer en vacker sommardag placeras i en slangbella, och rktas väl avvägd och god höjd, för att därmed fara in i en fönsterruta där det innanför, bästa av gods må antas förefinnas till bevarande av Stenbäck, Lundholm och sådant annat av dignitet.
                  Därmed inte sagt att det blir till verkställighet, utan som Kalle Blomkvist om sådant drömma gott, innan uppvaknande sker till gröt i filibunke.
                  Bifogade filer

Comment

Allemansrätten gäller för alla, till viss begränsad del - enligt trelleborgsk lagrum.
                    Har jag förstått.
                    Lergodskulan nedan kommer en vacker sommardag placeras i en slangbella, och rktas väl avvägd och god höjd, för att därmed fara in i en fönsterruta där det innanför, bästa av gods må antas förefinnas till bevarande av Stenbäck, Lundholm och sådant annat av dignitet.
                    Därmed inte sagt att det blir till verkställighet, utan som Kalle Blomkvist om sådant drömma gott, innan uppvaknande sker till gröt i filibunke.
                    Kan berätta att jag har flyttat till ny, hemlig adress nu i jul och jag råder dig att göra detsamma, Gideon. Man kan nämligen aldrig veta som händer under julen. Läs här vad min mormor (som avled när min idag 90-åriga mor var i tonåren) råkade ut för någon gång på 30-talet. Hon hade varit i Malmö och fått nya löständer för att vara fin under julen. För ovanlighetens skull fanns det röda äpplen på bordet; det var ju jul! På självaste julafton, lade mormor
                    en tidning på bordet, placerade löständerna på tidningen, tog ett äpple och började skala det och lade skalen på tidningen. När hon hade skalat klart, vek hon ihop tidningen och kastade allt i spisen.

En sådan jul vill du väl inte ha?
                    p-son

Comment

Working...
                    X