nr 11: 5:e bokstaven (endast för Gideon)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allmoge Julspecial
Collapse
X
-
-
Är detta en släktning till din bild?Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggDet var ett slag under drejskivan, Polsson...!
Jag kontrar med att be om att få enkelt ord på sju bokstäver till vår högtid, med denna bild.
Last edited by Polsson; 2009-12-23, 21:34.p-son
Comment
-
Farligt snygg bock Gideon! Dansk?Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggDet var ett slag under drejskivan, Polsson...!
Jag kontrar med att be om att få enkelt ord på sju bokstäver till vår högtid, med denna bild.
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Japp. Daniel Andersen i högform, som håller med om att Polsson ska stångas i lämplig region för sin gissningstävlan.Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggFarligt snygg bock Gideon! Dansk?
Han flyttade ju den till säkrare mark, för att jag skulle hålla tyst.
Bäähh.
Comment
-
Kan han, Polsson, va så djävli?Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggJapp. Daniel Andersen i högform, som håller med om att Polsson ska stångas i lämplig region för sin gissningstävlan.
Han flyttade ju den till säkrare mark, för att jag skulle hålla tyst.
Bäähh.
:
Har vi inte allemansrätten?
Last edited by Polsson; 2009-12-24, 15:49.p-son
Comment
-
Allemansrätten gäller för alla, till viss begränsad del - enligt trelleborgsk lagrum.
Har jag förstått.
Lergodskulan nedan kommer en vacker sommardag placeras i en slangbella, och rktas väl avvägd och god höjd, för att därmed fara in i en fönsterruta där det innanför, bästa av gods må antas förefinnas till bevarande av Stenbäck, Lundholm och sådant annat av dignitet.
Därmed inte sagt att det blir till verkställighet, utan som Kalle Blomkvist om sådant drömma gott, innan uppvaknande sker till gröt i filibunke.
Comment
-
Kan berätta att jag har flyttat till ny, hemlig adress nu i jul och jag råder dig att göra detsamma, Gideon. Man kan nämligen aldrig veta som händer under julen. Läs här vad min mormor (som avled när min idag 90-åriga mor var i tonåren) råkade ut för någon gång på 30-talet. Hon hade varit i Malmö och fått nya löständer för att vara fin under julen. För ovanlighetens skull fanns det röda äpplen på bordet; det var ju jul! På självaste julafton, lade mormorUrsprungligen postat av Gideon Visa inläggAllemansrätten gäller för alla, till viss begränsad del - enligt trelleborgsk lagrum.
Har jag förstått.
Lergodskulan nedan kommer en vacker sommardag placeras i en slangbella, och rktas väl avvägd och god höjd, för att därmed fara in i en fönsterruta där det innanför, bästa av gods må antas förefinnas till bevarande av Stenbäck, Lundholm och sådant annat av dignitet.
Därmed inte sagt att det blir till verkställighet, utan som Kalle Blomkvist om sådant drömma gott, innan uppvaknande sker till gröt i filibunke.
en tidning på bordet, placerade löständerna på tidningen, tog ett äpple och började skala det och lade skalen på tidningen. När hon hade skalat klart, vek hon ihop tidningen och kastade allt i spisen.
En sådan jul vill du väl inte ha?
p-son
Comment
Comment