Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varifrån kommer fågeln?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
    Hur är det med alfabetet Gideon. AEHOÄ
    Som vokaler i alfabetet borde A och E komma efter varandra.
    Orten efterfrågades inte av Polsson...

Comment

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
      Vild chansning, Gunnar Hansson-Lomma.
      Jag äter inte sallad, men är det han, så lovar jag att äta ett blad imorgon.

Comment

• Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
        Det räcker om Du äter alla maskar vars namn börjar på en vokal........

Comment

• Att gissa på GH är ju för enkelt fusk, vi får se imorgon!
          Det borde vara mer lurigt än att rabbla upp alfabetet för sig själv, och tänka som en skåning istället som fick kålsoppa varje dag som liten.

Comment

• Håller med Dig om att det är fusk, vet ingenting om GH.
            Men han har tydligen gjort mycket små skulpturer..........

Comment

• Har kollat upp GH nu. Han är känd för sina FÅGLAR Gideon. Det är som vanligt i livet, ibland lönar sig fusk, men samtidigt lärde man sig något också.

Comment

• Vilken illbatting! Är det den som ligger till höger om stora busken?
                Söffe

Comment

• Vild chansning gick hem - Grattis prylsnubben

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                  Vild chansning, Gunnar Hansson-Lomma.
                  Visst är det det, prylsnubben!

Håller med Dig om att det är fusk, vet ingenting om GH. Men han har tydligen gjort mycket små skulpturer..........
                  Hur kan en vild chansning vara fusk? Jag förstår ingenting.

Har kollat upp GH nu. Han är känd för sina FÅGLAR Gideon. Det är som vanligt i livet, ibland lönar sig fusk, men samtidigt lärde man sig något också.
                  Inte kan det vara fusk när man lär sig något nytt!

Jag vet inte hur pass känd Gunnar Hansson är utanför Skånes gränser, men däremot vet jag att han kan sägas vara mest känd för sina fågelskulpturer.

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                  Var så god, Gideon!
                  Bifogade filer
                  Last edited by Polsson; 2009-11-26, 17:10.
                  p-son

Comment

• Tack Polsson, man måste ju inte kunna allt redan innan man svarar. Då kanske svaren blev till ett minimum på forumet och debatten mindre levande. Jag är lite stolt också över att genom en liten egen "forskningsansats" komma fram till rätt person utan några som helst förkunskaper.
                    Mvh Prylsnubben.

Comment

• Så kan det gå, när konstnärliga fågelkeramiker får fullt utlopp i störtdykning från fågelsträcket.
                      Det var överraskande, men också imponerande. Sagde GH var duktig.
                      Något blad att knapra på, hittade jag inte - eftersom jag inte besöker grönsaksdiskar, men ett lakritsblad tuggades vällustigt efter middagen.
                      Den fiskades upp ur godispåsen, inköpt förra veckan.

Duger det?

Men klarar ni denna gröning?
                      Var, när och av vem är tre frågor.
                      Bifogade filer

Comment

Så kan det gå, när konstnärliga fågelkeramiker får fullt utlopp i störtdykning från fågelsträcket.
                        Något blad att knapra på, hittade jag inte - eftersom jag inte besöker grönsaksdiskar, men ett lakritsblad tuggades vällustigt efter middagen.

Duger det?

Jag tycker mig ha sett den någonstans, men minns inte var. Kan det vara en hallänning eller en sydskåning av något slag?
                        p-son

Comment

Så kan det gå, när konstnärliga fågelkeramiker får fullt utlopp i störtdykning från fågelsträcket.

Duger det?

Ett lakritsblad är alldeles utmärkt Gideon, det hade också gått bra med en seg råtta.
                          Hänklarna känns som Eva Jancke-Björk, isåfall borde det vara Bo Fajans och kanske 40-tal.

Comment

• Vid närmare eftertanke är det nog bara hänklarna som känns som Eva Jancke-Björk.

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson
                              Jag tycker mig ha sett den någonstans, men minns inte var. Kan det vara en hallänning av något slag?
                              Studentspex är lundensarna kända för, men jag trodde inte att en skvader var helt okänd för en trelleborgare.
                              Lämna över frågan till dem, som inte träffat dottern till makaren...

Ett lakritsblad är alldeles utmärkt Gideon, det hade också gått bra med en seg råtta.
                              Hänklarna känns som Eva Jancke-Björk, isåfall borde det vara Bo Fajans och kanske 40-tal.
                              Det är en del EJB över hänklarna, ja, men tänk på var hon hämtade inspirationen ifrån och att den svenska lertäkten, i sin tur hämtade den från Wiener werkstätte. Krukan i sig kan man alltid titta lite närmare invändigt på, dock inte så djupt att nacken hamnar i Y-ställning.
                              Men den bokstaven ska vi inte heller titta på.
                              På spåret...

Comment

• Hamnar väl inte i buren om jag har fel. När du antyder att keramikern har en dotter som går i samma fotspår så...............blir det Gabriel Burmeister, ligger möjligen Timmernabben i Västernorrlands län, årtal-vi säger senare hälften av 30-talet.

Comment

Working...
                                X