Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Hjälp med ett fat med hällristningar - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med ett fat med hällristningar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med ett fat med hällristningar

Kan någon hjälpa mej med detta fatet.Under är det djupstämplat med A69,eller är det Atterberg? Men sen finns det en djupstämpel till som är svår att se och tyda. Ser ut som Gabriel och något mer.Där faller väl Atterberg antar jag
    Tacksam för all hjälp jag kan få!
    Bifogade filer

Om du tittar under ringen så ser du att det står Gabriel Sweden. Jag har ett likadant fat men motivet är katter så den äter Kisse-Lotta torrfoder ur. De här faten säljs ibland på tradera som Gustavsberg-Lindberg eller Ekeby MS eller Abg.

Comment

Men då är ju inget rätt eller? Jag vill ha rätt fakta när jag säljer mina saker....
      Gabriel kan jag se men inte Sweden.Tack för hjälpen med det.
      Du vet inte vem som är "skyldig" till fatet?
      Din Kisse-Lotta äter fiiiint förstår jag

Comment

Ursprungligen postat av Atena Visa inlägg
        Men då är ju inget rätt eller? Jag vill ha rätt fakta när jag säljer mina saker....
        Gabriel kan jag se men inte Sweden.Tack för hjälpen med det.
        Du vet inte vem som är "skyldig" till fatet?
        Din Kisse-Lotta äter fiiiint förstår jag
        Jaa kissar skall äta fint Gabriels formgivare har jag ingen koll på. Vad jag menade var att alla har inte korrekt fakta när de säljer sina saker.

Comment

Tyvärr är det även så att de VET att det de bskriver inte stämmer. Nyligen sålde nån på Tradera en karaff som som de tillskrev Erik Höglund.Eftersom min dotter har en exakt likadan med etiketten intakt som det står Made in Italy på,så skrev jag och berättade detta för att hjälpa till. Fick svaret att det var väl vad de misstänkt. Vad händer sedan....inget! Ändrade aldrig rubriken,trots att de hade kunnat eftersom de inga bud hade då på många dagar. Någon stackars köpare köpte den sen för vad de trodde var Erik Höglund.........nu har jag samma köpare, borde jag berätta sanningen om hennes Höglundköp?
          Denne säljare har fina omdömen och många auktioner,men eftersom jag sett "baksidan" där så förstår jag vad mkt oärlighet det finns! Varför fortsätter jag tro på människans ärliga sida?Kanske för jag vill tro att de flesta är ärliga och inte säljer sin själ för några kronor och ören. *suck* Nu fick jag avreagera mej lite
          Kom ifrån ämnet kanske

Comment

Ingen som har några förslag på formgivare eller annat...............vad som helst duger

Comment

Namnet på formgivaren blir inte så lätt att ta reda på, eftersom denne levde för cirka ettusen år sedan...
              Någon hos Gabriel har enkelt bara överfört motivet till dekortryck eller upphöjd relief. Det var populärt i början på 1970-talet, ävenså på frimärken vid samma tid.
              Man får lov att bläddra i böcker på biblioteket och googla efter var originalristningen finns, som förslagsvis på detta sätt:

Comment

Gideon....jag låter konstnären få vila i frid

Comment

Working...
                X