Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 x kopparglasyr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: 3 x kopparglasyr

Den lilla skålen samt miniatyrvasen är signerade av Sven Hofverberg. Den stora vasen i likadan glasyr är den jag undrar över. Känner någon till signaturen? Var/är det vanligt med denna kopparglasyr?

Skålen är ca 13,5 cm i diameter och ca 6,3 cm hög. Miniatyrvasen är 9,5 cm hög. Stora vasen är 17,5 cm hög och 17 cm i diameter i öppningen.
    Bifogade filer

Här är en lite bättre bild på märkningen.
    Bifogade filer

Comment

Puffar upp tråden och hoppas att nån vill förbarma sig över mina frågor

Comment

Puffar upp denna igen och hoppas att någon kan hjälpa mig att tyda signaturen på den stora vasen.

Comment

Lyfter denna tråd igen då jag ramlat på en liten skål av samma keramiker. Signeringen är lite tydligare och jag läser den till DZ 1978 vilket troligtvis är årtalet. Hoppas fortfarande på att någon känner igen dem
          Bifogade filer

Comment

Den enda jag kommer ihåg med signturen DZ är Dagny Zackrisson, men dina föremål liknar inte de som finns på tråden om henne. Kanske ändå????
            söffe

Comment

Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
              Den enda jag kommer ihåg med signturen DZ är Dagny Zackrisson, men dina föremål liknar inte de som finns på tråden om henne. Kanske ändå????
              söffe
              Det vore inte illa om så var fallet hon har ju signerat sina alster med allsköns olika signaturer enligt åren ...

Comment

Working...
              X